سهم اندک پرستاران در آزمون استخدامی

دبیرکل خانه پرستار گفت: در ابتدا ۱۰۰ هزار کادر درمان، استخدام شوند، بعد این عدد به ۵۰ هزار نفر رسید. در آخر اعلام شد که ۲۵ هزار نفر استخدام می‌شوند که از این ۲۵ هزار کادر درمان هم سهم کمی به پرستاران اختصاص دارد.

محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره کمبود پرستار گفت: کمبود کادر پرستاری موضوعی مضمن است و از سال‌ها پیش به دلیل سیاست‌های نادرست نظام سلامت، وجود داشته است. علی رغم خروجی‌های اجتناب ناپذیر که به دلیل بازنشستگی، مهاجرت و تغییر شغل به وجود می‌آید، ورودی‌ها بسیار کم است.

استخدام پرستاران همچنان در هاله‌ای از ابهام

وی افزود: از طرفی هر ساله به تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود و افزایش تخت نکته منفی است و کشورهای پیشرفته معتقدند که باید از ابتلای مردم به بیماری‌ها پیشگیری کرد تا اینکه ببه تعداد تخت‌ها اضافه کنیم.

شریفی‌مقدم عنوان کرد: آخرین آزمون استخدامی بهمن ۹۹ بود و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ هم هیچ آزمونی برگزار نشده است. قرار بود سال گذشته در ابتدا ۱۰۰ هزار کادر درمان، استخدام شوند، بعد این عدد به ۵۰ هزار نفر رسید. در آخر اعلام شد که ۲۵ هزار نفر استخدام می‌شوند که از این ۲۵ هزار کادر درمان هم سهم کمی به پرستاران اختصاص دارد. وعده برگزاری آزمون در سال گذشته عملی نشد و باید دید در سال ۱۴۰۲ چه اتفاقی می‌افتد.

دبیرکل خانه پرستار با بیان اینکه کمبود پرستار در همه بیمارستان‌ها وجود دارد اما این کمبود در بیمارستان‌هایی که تحت نظارت دانشگاه‌ها هستند، بیشتر به چشم می‌خورد، گفت: یکی از دلایل کمبود نیرو در بیارستان‌های دانشگاهی این است که سنوات سالیانه افراد پرداخت نمی‌شود و در زمان بازنشستگی ه کدام از نیروها دانشگاه مجبور به پرداخت هزینه‌ای سنگین است، این موضوع به دانشگاه فشار می‌آورد و جذب نیرو هم کم است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1175470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =