درآمد کلی تعرفه پرستاری افزایش یافت

معاون پرستاری وزارت بهداشت از رشد ۳۰ درصدی ارزش نسبی (k ) پرستاری که به افزایش کلی ۷۵ درصدی درآمد حاصل از تعرفه پرستاری می‌انجامد ، خبر داد و گفت: تعداد خدمات پرستاری از ۱۷ به ۲۷ بسته خدمت افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری دهها جلسه کارشناسی در وزارت بهداشت برای تدوین سند بازتوزیع و  ارزش گذاری خدمات ( kپرستاری) برای سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: این سند در سال جاری به طور کامل اجرایی می شود.

افزایش مهاجرت پرستاران نخبه
·

وی افزود: در جلسات کارشناسی دبیرخانه شورای عالی بیمه  و در ادامه رایزنی هایی که با  سازمان های بیمه گر و  دبیر محترم شورا از طریق معاونت پرستاری انجام شد، رشد ۳۵ درصدی در ضریب ریالی از ۱۴ هزار و ۹۰۰  تومان به ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان و میانگین رشد بالغ بر ۳۰ درصدی ارزش نسبی(k پرستاری) تصویب شد که منجر به افزاش کلی حدود ۷۵ درصدی درآمد حاصل از تعرفه و  همچنین افزایش تعداد خدمات از ۱۷ بسته خدمت به ۲۷ بسته خدمت گردید.

عبادی با بیان این که افزایش درآمد یادشده،  نشانه رشد رو  به  جلوی تعرفه پرستاری است، گفت: این افزایش نوید شرایط مطلوبتری  را در سال جدید و سنوات آتی برای پرستاران می دهد.
·  
 وی افزود: پیگیری های جدی وزیر بهداشت برای تخصیص اعتبار تعرفه تا روزهای پایانی سال گذشته ادامه داشت و تاکنون قریب ۷۰ درصد اعتبار به بیمه های پایه و در ادامه به دانشگاههای علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر بخش های غیردولتی تخصیص یافته است.
 
 عبادی، پیگیری برای جاگذاری تعرفه پرستاری در سرانه سلامت بودجه ۱۴۰۲ را حاصل تلاش جمعی وزیر محترم و مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرد و ادامه داد: تلاش داریم تا با اجرای قانون تعرفه پرستاری در کنار اصلاح عدالت در پرداخت، استانداردهای نیروی انسانی و کیفیت خدمات پرستاری به مردم عزیز  را بهبود ببخشیم.
 
معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: هزینه تعرفه ها اعم از پزشکی یا پرستاری را مردم پرداخت می کنند و  مستحقق دریافت مراقبت با کیفیت هستند.

پایان پیام/

کد خبر: 1178500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =