اینترنت خوابگاه، گلایه دانشجویان خواجه نصیر/ به پایگاه‌های علمی جهان دسترسی نداریم

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر از پایین بودن سرعت اینترنت در خوابگاه و دانشکده‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: اکنون دانشجویان برای تحقیق و پژوهش و انجام پایان نامه به پایگاه‌های علمی دسترسی ندارند.

محمد بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از مشکلات عدیده در استفاده از اینترنت مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: مدت زمانی است که دانشجویان ساکن خوابگاه برای استفاده از اینترنت با مشکل مواجه هستند. به این معنا که علاوه بر سرعت پایین اینترنت، محدودیت پهنای باند نیز وجود دارد. 

هفته خوابگاه‌های دانشجویی از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت برگزار می‌شود

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه «با توجه مشکلات اینترنت در خوابگاه، استفاده از فیلتر شکن ارائه شده از سوی دانشگاه برای ورود به پایگاه‌های بین‌المللی علمی چگونه است؟» گفت: وی پی ان یا فیلتر شکن‌ها نیز مدت هاست که وصل نمی‌شوند. بنابراین دانشجویان هیچ‌گونه دسترسی برای دانلود مقالات روز علمی جهان ندارند. در نتیجه برای انجام پژوهش‌، مقاله نویسی و نوشتن پایان نامه با مشکل رو به رو هستند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه سرعت پایین اینترنت و مشکلات آن محدود به فضای خوابگاه‌ها نیست، گفت: دانشجویان در دانشکده‌های مختلف دانشگاه نیز با این مشکل مواجه هستند. به عنوان مثال دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر حدود ۸ ماه پیش، ۷ یا ۸ مگابایت بر ثانیه بود؛ اما اکنون حدود ۱ یا ۲ مگابایت بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر سایت برای فعالیت‌ با رایانه‌ای ندارند، گفت: مجموعه خوابگاه‌های این دانشگاه سالن مخصوصی برای این کار ندارند. 

بحرینی درباره پاسخ مسئولان خوابگاه یا دانشگاه برای پیگیری یا اعتراض شورای صنفی یا دانشجویان تصریح کرد: مسئولان فقط می‌گویند که مشکل از سمت قسمت مربوط به ما نیست و مشکلات کلی  و سراسری است و از سوی خوابگاه محدودیتی در استفاده از اینترنت اعمال نشده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1179572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =