ضرورت مشارکت نهادها برای برگزاری کنکور و امتحانات نهایی

وزیر علوم خواستار همکاری نهادها برای برگزاری امتحانات نهایی و کنکور شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی فاطمی‌پور معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم آغاز دومین دوره طرح حامیم که امروز دوشنبه  ۲۵ اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: محیط دانشگاه‌ها و وضعیت دانشجویان بعد از ۲ سال تعطیلی کرونایی در کشور، چندان مناسب نبود.

وی با بیان اینکه دانشگاه بعد از دوران کرونا انسجام خود در حوزه فرهنگی را از دست داده بود، گفت: همچنین در تربیت دانشجویان دچار مشکل بودیم، بنابراین ما با کمک روسای دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دفاتر نهاد رهبری طرحی را راه اندازی کردیم. این طرح که حامیم نام دارد برای ساماندهی اذهان دانشجویان است. 

جریان انقلابی باید از محیط دانشگاه برای مقابله با جریان‌های دشمن استفاده کنند

همچنین حجت الاسلام رستمی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر(ع) اظهار کرد: بعد از تعطیلی موسسات آموزشی در سطح آموزش عالی و تعلیم و تربیت به علت کرونا، شرایط فرهنگی سختی را شاهد بودیم. هر چند ما همواره به این تعطیلی اعتراض داشتیم. 

وی ادامه داد: تمام کشورهای دنیا آموزش را تعطیل نکردند و در کنار محدودیت آموزش و مدرسه و دانشگاه را باز نگه داشتند. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: ما بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها و در اردیبهشت  ۱۴۰۱ شاهد مشکلات فرهنگی بسیاری در دانشگاه‌ها بودیم. این تغییرات برای استادان و کارشناسان کامل محسوس بود. 

وی افزود: همچنین نیروهای تشکیلاتی و دانشجویی نیز دچار مشکل شده بودند و رکود عجیبی بر تشکل‌های دانشجویی سایه انداخته بود و دفاتر فعال به عنوان حلقه‌های میانی، دیگر فعال نبودند. 

حجت الاسلام رستمی گفت: جریان انقلابی باید از محیط دانشگاه برای مقابله با جریان‌های غیر انقلابی استفاده کنند. در حوادث اخیر ما شاهد بودیم، تربیت شدگان دانشگاه‌ها به همراه اساتید مقابل دشمنان ایستادگی کردند. 

رئیس نهاد رهبری گفت: با وجود تمامی مشکلات، برگزاری طرح حامیم سدی در مقابل دشمنان است که قصد دارند ساحت دانشگاه را آلوده کنند. 

حجت الاسلام رستمی گفت: ما با تقویت جریان دانشجویی می‌توانیم دانشگاه‌ها و دانشجویان را تقویت کنیم تا دیگ شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

ضرورت مشارکت نهادها برای برگزاری امتحانات نهایی

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز دومین دوره طرح حامیم که امروز دوشنبه  ۲۵ اردیبهشت ماه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: بنده از تمام استانداران جهادی تشکر می‌کنم چرا که پشتوانه محکمی برای روسای دانشگاه‌ها در حوادث و ناآرامی‌ها کشور بودند.

وی گفت: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی بسیار مناسبی توسط نهاد رهبری در دانشگاه‌ها انجام شده است و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌ها در سطح عالی وجود دارد.

زلفی گل گفت: این یک باور است که هر جا همدلی وجود داشت، موفقیت بود. هر جا غیر این موضوع بود، دچار آسیب شده‌ایم. مثلا الان نهادها باید در خدمت آموزش و پروش باشند تا امتحانات نهایی را برگزار کند. سپس همه در تیم وزارت علوم برای برگزاری کنکور خدمت کنند.

وی با بیان اینکه تاثیرات طرح حامیم فوق العاده است، گفت: البته ما نباید از اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها غافل شویم. همچنین موضوع صنفی نباید فراموش شود. در اغتشاشات ما شاهد بودیم مشکلات صنفی خطر آفرین بود. البته ما با کمک استانداری‌ها نگذاشتیم در دانشگاه موضوعات صنفی در کنار موضوعات سیاسی قرار گیرد.

زلفی گل تصریح کرد: ما باید برای اوقات فراغت دانشجویان نیز برنامه داشته باشیم. بنابراین معاونت فرهنگی باید برای این موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

تمام استانداران و مسئولان باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها افزایش دهند

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم بیان کرد: ما در مقابل دانشجویان و دانشگاه وظایفی بر عهده داریم. بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با شرکت و همکاری در طرح هایی مانند حامیم به جوانان خدمت کنیم. 

وی گفت: جوانان در الگوی تربیت اسلامی و جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند. بنابراین دشمنان هم می‌خواهند سرمایه و عقبه ما را نابود کند. 

وی بیان کرد: دشمن تلاش دارد تا جوانان را از درون پوچ کند، بنابراین  مراکز آموزشی و علمی باید هوشیار باشند. 

وحیدی تصریح کرد: دشمنان با درصد زیاد شکست خوردند، اما در جاهایی نیز پیروز شده و موفق به نفوذ بین برخی جوانان شده‌اند. 

وزیر کشور گفت: همچنین دشمن می‌خواهد جوانان را نسبت به پیشرفت‌ها انقلاب ناامید کند. از سوی دیگر ما را نیز نسبت به جوانان بدبین و بی انگیزه کند. راهکار حل این مشکل، ارتباط و گفت‌وگو است. 

وی افزود: تمام استانداران و مسئولان باید ارتباط خود را با دانشگاه‌ها افزایش دهند و جهاد تبیین را که مورد تاکید رهبری است، را جدی بگیرند و گسترش دهند. 

وحیدی عنوان  کرد: در حال حاضر جریان هایی قصد دارند که نگذارند که جوانان پیشرفت‌ها را درک کنند بنابراین باید با ارتباط بیشتر استاد و دانشجو با مسئولان این مشکل حل شود. 

وزیر کشور گفت: طرح حامیم مورد حمایت تمام استانداران کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1181526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =