پرداخت مطالبات گندمکاران سرعت خواهد گرفت

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تامین منابع مالی برای تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران با حمایت رئیس جمهور انجام شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای آموزش در مزارع هستیم تا استفاده از تجارب در مزارع مرجع فراهم شود.

به گفته او، برای نوغانداران نیز یک کمیته تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده و درصدد ارایه راهکار برای نوغانداران هستیم تا بتوانیم این صنعت که یکی از صنایع ارزشمند است را حمایت کنیم.

رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شد

آقامیری درباره پرداخت مطالبات گندمکاران نیز گفت: براساس قول پرداخت بدهی گندمکاران در برنامه صف اول، تاکنون مطالبات گندمکارانی که از ۷ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت ماه گندم‌های خود را تحویل سیلو داده‌اند، پرداخت شده است، برای این منظور ۴ همت پرداخت شده و ۶.۶ همت دیگر نیز به حساب بانک برای پرداخت واریز شده است.

او با اشاره به میزان خرید تضمینی گندم، افزود: تا امروز بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تحویل سیلوها شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، روزانه ۱.۵ همت برای خرید گندم باید به کشاورزان پرداخت شود که برنامه داریم تا پرداخت مطالبات کشاورزان در اسرع وقت اجرایی شود، مشکلات منابع نیز با حمایت رئیس‌جمهور رفع شده و سعی داریم تا تسویه حساب را سرعت بخشیم.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد، گفت: تولید مرغ براساس برنامه‌ریزی پیش می‌رود، در این بخش شاهد سوءاستفاده‌هایی از اخبار نادرست بودیم که بنا داشتند تا امنیت غذایی و سفره مردم را خدشه‌دار کنند و ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

آقامیری  گفت: در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شاهد نزولی بودن تولید مرغ بودیم، که به خوبی مدیریت شده تا مرغ تولیدی با قیمت عادلانه در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =