اخبار سفر رئیس‌جمهور به اندونزی/ ۱۱ سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید

مقامات عالی رتبه ایران و اندونزی در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی ۱۱ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور اندونزی به این کشور سفر کرده است، صبح سه‌شنبه به وقت محلی، وارد فرودگاه بین المللی جاکارتا شد و از سوی «ذولکیفلی حسن» وزیر تجارت اندونزی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیسی: سفر به اندونزی نقطه عطفی برای هر دو کشور خواهد بود

رئیسی در محل کاخ ریاست جمهوری اندونزی از سوی رئیس جمهور این کشور مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

دیدار با رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه از سوی مقامات دو کشور و همچنین دیدار با رئیس اتحادیه آ. سه. آن، رئیس مجلس نمایندگان، رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی و ملاقات و گفتگو با تجار و بازرگانان اندونزی و ایران بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر دو روزه است.

 استقبال رسمی از رئیسی در کاخ مِردکا

رئیس‌جمهور اندونزی در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور به‌صورت رسمی از آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

«جوکو ویدودو» رئیس جمهور  اندونزی در محل کاخ مردکا به‌صورت رسمی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی به  اندونزی سفر کرده است، استقبال کرد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری رؤسای جمهور ایران و اندونزی، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور معرفی شدند.

در ادامه رؤسای جمهور دو کشور در محوطه کاخ ریاست‌جمهوری اندونزی و به‌نشانه صلح و دوستی دو اصله نهال غرس کردند. بلافاصله پس از مراسم استقبال از رئیسی از سوی رئیس جمهور اندونزی، گفتگوی خصوصی رؤسای جمهور دو کشور در ایوان کاخ مردکا انجام شد.

در ادامه مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار شد. پس از این نشست نیز اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه میان ایران و  اندونزی به امضای مقامات دو کشور خواهد رسید.

۱۱ سند همکاری میان ایران و اندونزی به امضا رسید

مقامات عالی رتبه ایران و اندونزی در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی ۱۱ سند و تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مراسم امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و اندونزی برگزار شد و مقامات دو کشور ۱۱ سند همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی، لغو روادید، مبادلات فرهنگی، همکاری نظارتی بر تولید فرآورده‌ای دارویی، همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری و نوآوری و همکاری دو جانبه در زمینه نفت و گاز از جمله اسناد همکاری امضا شده میان وزرای امور خارجه، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و معاون وزیر صمت با همتایان اندونزیایی بود.

در این مراسم اسناد همکاری امضا شده در حضور روسای جمهور دو کشور رونمایی شد.
هنیه: ایران تکیه‌گاهی محکم و قابل اتکا برای فلسطین است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه اول خرداد، به دعوت رسمی «جودو ویدودو» همتای اندوزیایی خود، تهران را به مقصد جاکارتا پایتخت اندونزی ترک کرد.

در این سفر، رئیس‌جمهور را وزرای اقتصادی دولت و وزیر امورخارجه همراهی می‌کنند. امضای اسناد همکاری در بخش‌های مختلف، دیدار با مقامات و روسای مجلس نمایندگان و مشورتی، نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفت و گو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی در راستای گسترش و تعمیق تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به اندونزی است.

کد خبر: 1182490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =