مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو قابل توجیه نیست

جمعی از دفاتر تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکاتی را در مورد مسئله واردات خودرو بیان کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دفاتر تشکل‌های دانشجویی در نامه‌ای خطاب به صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نکاتی را در مورد مسئله واردات خودرو متذکر شدند.

اعلام قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه خردادماه
 

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر اساس تفویض اختیار نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام که از آنِ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است به مجمع مذکور، شکل گرفته است. اخیراً این هیأت با مصوبۀ واردات خودروهای کارکرده (حداکثر پنج سال کارکرد) مخالفت نموده و مدعی است که این اقدام بر اساس سیاست های کلی نظام صورت گرفته است. اما با بررسی اسناد بالادستی و سیاست های کلی نظام، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، عیان است که این تصمیم هیأت، برخلاف آنها است. در سند چشم‌انداز بیست‌ساله چنین آمده است: «تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر»، «حمایت از حقوق محرومان و مبارزه با فقر»، «تلاش در جهت رفع دغدغه‌های شغلی، ازدواج، مسکن و آسیب‌های اجتماعی آنان».

در این نامه تصریح شده است: همچنین در الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده، ابلاغی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، چنین آمده است: «در سال ۱۴۴۴ هجری شمسی، مردم ایران دین‌دار به تناسب استعداد از احساس امنیت، آرامش، آسایش، سلامت و امید زندگی در سطح برتر جهانی برخوردارند». در بیانیۀ گام دوم انقلاب اسلامی نیز چنین ذکر شده است: «تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریب‌گران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، به شدت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست».

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: واردات خودروهای کارکرده، مزایایی همچون کیفیت بالا، مصرف سوخت با استاندارد بالا، تأمین نیاز بازار داخلی، تنظیم قیمت سرسام‌آور خودرو، امکان واردات در سطح گسترده و از همه مهم‌تر، قیمت پایین آن برای قشر ضعیف و جوان جامعه است.

در این نامه خاطرنشان شده است: از این رو مخالفت هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی و مزایای این اقدام، قابل توجیه نیست. از جنابعالی به عنوان رئیس مجمع تشخیص و هیأت عالی نظارت درخواست داریم که وظیفۀ محول شده از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را به درستی انجام داده و مانع سوء استفاده از این اختیار شوید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =