واکنش دانشگاهیان به تحریم بسیج دانشجویی/ آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد

«واکنش به تحریم بسیج دانشجویی، ابلاغ  آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان و اضافه شدن واحد مهارت زندگی به دروس دانشگاهی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «دستور حجت الاسلام ابراهیم رئیس رئیس جمهور برای ساخت خوابگاه متاهلی در دانشگاه علم و صنعت و محکومیت اقدام اروپا در تحریم بسیج دانشجویی از سوی دانشگاهیان» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «بازگشت انجمن اسلامی دانشگاه علامه به اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و برنامه ریزی برای افزایش سلامت جسم و روان دانشجویان» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ دوم خرداد ماه آورده است:  

آقای قالیباف جلوی تصویب لایحه ذبح تولید را بگیرید/ انتقاد بسیج دانشجویی به تشکیل وزارت بازرگانی

حوزه تشکل‌های دانشجویی  

پیام حجت‌الاسلام رستمی در پی تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا

حجت الاسلام مصطفی رستمی ریاست نهاد در پی تحریم بسیج دانشجویی توسط اتحادیه اروپا پیامی صادر کرد. 

در بخشی از این پیام تاکید شده است: مجموعه‌ای که در عرصه‌ خدمت، افتخار خدمت جهادی به محرومترین اقشار در دورترین نقاط کشور را دارد و در عرصه فرهنگی قافله‌داری راهیان نور را برعهده دارد و در فتنه‌های کور و بداخلاقی‌ها، سنگر دفاع از حریم مردم، نظام و اخلاق را برگزیده، هدف کینه‌ جانیان و فاسدان عالم قرار گرفته است. خشم غارتگران بدسابقه‌ی استعمارگر و همدستان حیله‌گر جنایتکاران قرن و داعشی‌های کراواتی از شما، افتخاری دیگر برای شماست.

تحریم بسیج دانشجویی، اثبات پوچ بودن ادعاهای اروپا در حمایت از آزادی بیان است

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در واکنش به تحریم بسیج دانشجویی خطاب به محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی پیامی صادر کرد.

در بخشی از این پیام بیان شده است: اینجانب ضمن تاکید بر بی‌اثر بودن این اقدامات نمایشی، تحریم گران را به بررسی نتایج بیش از ۴۴ سال تحریم و پیگیری اخبار روزافزون موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف توصیه می کنم. همچنین این اقدام کور و مستأصلانه اتحادیه اروپا، مهر تاییدی بر موفقیت آن دانشجویان بسیجی در به چالش کشیدن نقشه‌ها و برنامه ریزی‌ها و نظامات فکری غربی است.

انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی به دفتر تحکیم وحدت بازگشت

 پس از بازگشت دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به دفتر تحکیم وحدت، مراسمی با حضور اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی(ره) و دفتر تحکیم وحدت در دفتر این انجمن برگزار شد.

در این مراسم؛ علی بزرگخو دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد که امروز سنگر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در حالی که روزی تحت فشار وزارت کشور و وزارت علوم دولت روحانی تبدیل به مرکز پادویی برای جریان غربگرا شده بود، به دامان جبهه انقلاب و اتحادیه انقلابی دفتر تحکیم وحدت، آن یادگار امام امت، بازگشته است و امروز دور همدیگر جمع شده‌ایم تا این بازگشت تاریخی را گرامی‌ بداریم و دوم خردادی متفاوت رقم بزنیم.

گفتنی است، دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در سال ۱۳۹۳ در جلسه‌ای که بنابر اساسنامه انجمن، وجاهت قانونی نداشت با فشارها و نفوذ خارج از دانشگاه از اتحادیه دفترتحکیم وحدت خارج شده بود.

حوزه صنفی_دانشجویی 

واحد مهارت زندگی به دروس دانشگاهی اضافه می‌شود

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان  با بیان اینکه برای تقویت مهارت دانشجویان، درس مهارت‌های زندگی با سرفصل‌های مشخص و کاربردی تهیه واحصا شده است  که حاصل فعالیت کارشناسان است که آسیب های مختلف راشناسایی کرده و کار مطالعاتی و پژوهشی انجام دادند. گفت: در حال حاضر تدریس این درس در دانشگاه‌ها اختیاری است و بسیاری از دانشگاه‌ها آن را ارائه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: البته در دانشگاه‌هایی نیز که این درس ارائه می‌شود، واحد درسی نیست بلکه در کنار سایر دروس تدریس می‌شود. البته در تلاش هستیم تا مهارت زندگی به یک واحد درسی در مقطع تحصیلی کارشناسی در تمامی دانشگاه‌ها تبدیل و تدریس شود. این درس در ۱۵ جلسه ارائه خواهد شد و مهارت‌های لازم برای زیست سالم دانشجویی در این درس به دانشجویان آموزش داده خواهد شد.

دستور رئیسی برای تامین بودجه ساخت خوابگاه متاهلی در دانشگاه علم و صنعت

منصور انبیا رئیس دانشگاه علم و صنعت از ارسال نامه توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه در زمینه تامین بودجه برای ساخت خوابگاه متاهلی در این دانشگاه خبر داد.

وی با تصریح بر اینکه ما برای حل مشکل کمبود خوابگاه و ساخت خوابگاه متاهلی، همزمان راهکارهای مختلفی را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد که ما علاوه بر نهاد ریاست جمهوری، با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  مذاکراتی انجام داده‌ایم. همچنین تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت راه و شهرسازی را  امضا کرده‌ایم. 

آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان ابلاغ شد

اردوان ارژنگ  معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان مطرح کرد که آیین نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی – غیردولتی، پژوهشی و فناوری ابلاغ شده است.

همچنین وی درباره شرایط میهمانی موقت دانشجویان اظهار کرد که در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در موسسه مبدا با میانگین کل حداقل ۱۴ گذرانده و دارای یکی از شرایط خاص مندرج در آیین نامه باشد، می‌تواند تقاضای حداکثر دو نیم‌سال میهمانی را از طریق سامانه داشته باشد.

برنامه ریزی برای افزایش سلامت جسم و روان دانشجویان

 هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه زیست سالم‌دانشجویی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان امور دانشجویان است؛ بیان کرد که از زمانی که در سازمان دانشجویان مسئولیت پذیرفته‌ام برنامه ریزی برای افزایش سلامت جسم و روان دانشجویان اولویت ما بوده است به همین منظور حامی ورزش دانشجویان هستم و این مهم را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای جوانان بر خود فرض می‌دانم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =