«سوران» یک تریلر جاسوسی همراه با ملودرامی عاشقانه / سریالی که از عشق و مبارزه در التهابات کردستان روایت می‌کند

سوران جدیدترین سریال تلویزیونی شبکه یک سیماست که داستان عشق، مبارزه و میهن دوستی مردم کُرد را روایت می‌کند و و قصه‌ی آن در اواخر دهه‌ی پنجاه در منطقه‌ی ربط سردشت می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، تماشای سریال‌های تلویزیون از دیرباز یکی از سرگرمی خانواده‌ها بوده و مردم بخشی از ساعات خود را به انجام این کار اختصاص می‌دادند.

سریال «مگه تموم عمر چندتا بهاره؟» جدیدترین اثر سروش صحت در شبکه نمایش خانگی /آغاز پخش از پنجشنبه

حالا چند سالی می‌شود که تلویزیون نتوانسته در امر سریال‌سازی چندان خوب موفق عمل کند، با این وجود اما سریال‌هایی هم هستند که توانسته اند در دایره انتخاب‌های مخاطبان قرار بگیرند، «سوران» جدیدترین سریال تلویزیونی است که در شبکه یک سیما تولید شده و باید منتظر ماند و دید که می تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند.

«سوران» اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است.

در واقع این سریال یک تریلر جاسوسی همراه با ملودرامی عاشقانه است که داستان عشق، مبارزه و میهن دوستی مردم کُرد را روایت می‌کند و و قصه‌ی آن در اواخر دهه‌ی پنجاه در منطقه‌ی ربط سردشت می‌گذرد.

سوران درباره‌ی جوانی مبارز به همین نام است که برای حمایت از جریان‌های انقلابی در آستانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

در سریال سوران، مهدی نصرتی، علیرضا جعفری، توماج دانش بهزادی، مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، گلنوش قهرمانی، احمد صدفی، هلن نقی‏لو، روزبه رئوفی، احمد جعفری، علی اکبر اصانلو، ارشیا عبدالهی، آرش نیازی، مدیا ذاکری، حمید محرابی، علیرضا حنفی، شاهو شاهمرادی، آسو پاشاپور و سیمین بهفر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سوران

همچنین، زنده یاد حسام محمودی بازیگر ۳۷ ساله که اردیبهشت ماه امسال بر اثر سکته قلبی در گذشت در این سریال حضور دارد. سریال سوران آخرین نقش آفرینی این بازیگر محسوب می‌شود. محمودی در این سریال نقش شخصیتی به نام «رستگار» را برعهده داشته که از قسمت چهارم وارد داستان شده است.

مجموعه تلویزیونی سوران به نویسندگی عباس ریاحی، روایتگر جوانمردی، سرسختی و شجاعت وصف‌ نشدنی کردها در دو برهه زمانی است. قصه این سریال حول محور زندگی یک مبارز آزاده کرد در التهابات دهه ۵۰ منطقه کردستان می‎چرخد.

سریال سوران در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده و چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

در خلاصه داستان «سوران» آمده است: «همین الانم باورم نمیشه، همش میگم نکنه یه خواب شیرین باشه که هر لحظه ممکنه ازش بپرم …؟! … خواب نیست همه چی عین واقعیته. من و تو و بچه‌هامون»

سوران

کارگردان سریال سوران

سروش محمدزاده، کارگردان و تدوینگر سینما و تلویزیون در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۵۷در مشهد به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه هنر تهران است و از سال ۱۳۸۶ فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.

محمدزاده در سال ۱۳۹۴ برای ساخت فیلم چهارشنبه، برنده‌ی جایزه بهترین کارگردانی در بخش هنر و تجربه از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد.

از آثار کارنامه هنری او می‌توان به زیبا، ایکس ری، خط وصل، چهارشنبه، تلخ و شیرین، دیوار به دیوار، همبازی، نوار زرد و سیاوش اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =