چشم‌انداز بورس در ماه‌های آینده چگونه است؟

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان ناظر نباید دخالتی در معاملات بازار داشته باشد، گفت: بازار در بلندمدت به نقطه تعادل خواهد رسید و رشد خوبی را می‌توان برای آن متصور بود، اما رشد انجام شده در بازار پرنوسان خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «علی هاشمی» با اشاره به نوسانات فعلی معاملات بورس اعلام کرد: بازار در آینده روند صعودی را در پیش خواهد گرفت، اما به طور حتم در این مسیر نوساناتی را در معاملات خود تجربه خواهد کرد.

شاخص کل سبز پوش شد / رشد بیش از ۶ هزار واحدی

وی اظهار داشت: متغیرهای تاثیرگذار بر معاملات بازار به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توان ارزیابی درستی را از آنها و تاثیر آن برای این بازار متصور بود.

هاشمی خاطرنشان‌کرد: با توجه به تجمیع اتفاقات و شرایط کنونی بازار نمی‌توان گفت که بازار خیلی ارزان است اما گران هم نیست، بلکه در مقایسه با دیگر بازارها می‌تواند رشد خوبی را تجربه کند و بازدهی معقولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ انتشار اخبار مختلف در حوزه‌های مختلف باعث شد تا بازار نتواند به روند طبیعی خود ادامه دهد و شاهد ایجاد نوسانات شدید در بازار بودیم.

وی اعلام‌کرد: بازار در بلندمدت به نقطه تعادل خواهد رسید و رشد خوبی را می‌توان برای آن متصور بود، اما رشد انجام شده در بازار پرنوسان خواهد بود.

هاشمی، به آینده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: نمی‌توان در بازار شاهد نوسانات و ریزش شدید شاخص بورس مشابه سال ۹۸ و ۹۹ باشیم، بازار اکنون در محدوده‌ای قرار ندارد که بخواهد ریزش شدیدی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است در بازار شاهد نوسانات شدید شاخص بورس مشابه سال ۹۹ باشیم یا خیر، گفت: اگر بازار در این مدت رشد ۱۰۰ یا ۱۵۰ درصدی را تجربه می‌کرد می توانستیم نوسان شدیدی را برای بازار متصور شویم، اما در جایگاه فعلی بازار به هیچ عنوان ریسکی تهدیدکننده بازار نیست که بخواهیم نگران ریزش شدید باشیم.

وی در ادامه به راه‌های بازگشت اعتماد به سهامداران اشاره کرد و افزود: آموزش و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند مانع از هیجانات و ضرر و زیان سهامداران در بازار شود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اگر اجازه داده شود که بازار روند خود را طی کند و شاخص بورس آزادانه‌تر به حرکت خود ادامه دهد، شاهد ایجاد تعادل در معاملات بازار خواهیم بود اما این موضوع باید مورد توجه باشد که نوسان ذات بازار است.

هاشمی، روند معاملات بورس در آینده را پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار ما این است که بازار سهام امسال بیشترین بازدهی را در اختیار سهامداران قرار دهد. در چند وقت گذشته بازدهی مسکن، دلار و طلا افزایش داشته و اکنون بازار سهام ارزان‌تر از دیگر بازارها در حال حرکت است.

وی تاکید کرد: با توجه به این مساله، بازار سهام می‌تواند تا پایان سال با بیشترین بازدهی همراه باشد اما در این مسیر نوساناتی را تجربه خواهد کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1186390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =