۹۰ درصد از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان صرف پرداخت وام می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان، صرف پرداخت وام می‌شود، گفت: هدف ما این است که روسای دانشگاه‌ها به هیچ عنوان دغدغه تغذیه دانشجویان را نداشته باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی در بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر حل مشکلات دانشجویان اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات دانشجویان مخصوصا مشکلات معیشتی، باعث می‌شود که دانشجویان با خیالی آسوده در کنار اساتید به فعالیت‌های تحقیقاتی خود بپردازند. اگر در جامعه‌ دانشجویان دغدغه  معضلات معیشتی را نداشته باشند، پژوهش رشد خواهد کرد.  

ابلاغ جزئیات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی به دانشگاه‌های علوم پزشکی از مردادماه

وی افزود: وقتی اساتید و دانشجویان با فعالیت‌های خود، پژوهش را در سطح مرزهای دانش ارتقاء ‌دهند، آموزش هم در سطح عالی اتفاق خواهد افتاد. و در این مسیر، معاون آموزشی و معاون پژوهشی همواره باید یاری‌گر معاونت دانشجویی باشند تا زیربنا به درستی شکل بگیرد. همچنین معاونت اداری و مالی نیز باید عهده دار پشتیبانی زیربنایی این مسیر باشد.  

گنجی ادامه داد: اعتقاد من این است یک سقف بدون داشتن زیر بنا و ستون نمی‌تواند استوار بماند. هرچه زیربنا محکم‌تر باشد، سقف را با خیال آسوده تر می توان روی آن سوار کرد. در این راستا، صندوق رفاه دانشجویان با توجه به مدارک و شواهد موجود در حوزه فعالیت خود بیش از ۷۵ درصد از وظایف خود را محقق کرده است و ۲۵ درصد باقی مانده به دلیل عدم وجود بودجه کافی در این بخش میباشد که باید در قانون بودجه سالیانه، از سوی برنامه ریزان سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی لحاظ گردد. تغذیه یکی از تغییرات مورد نظر صندوق، در حوزه دانشگاه‌ها می باشد و هدف ما این است که روسای دانشگاه‌ها به هیچ عنوان دغدغه تغذیه دانشجویان را نداشته باشند. اگر یک رئیس دانشگاه در زمینه تامین خوابگاه و تغذیه دانشجویان آسوده خاطر باشد، به راحتی می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی کند.  

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: در جایی که انتقاد نباشد، رشد هم وجود نخواهد داشت. آینده شایسته تر زمانی حاصل می شود که انتقاد جدی صورت گرفته شود.  

وی تصریح کرد: از قدیم گفته‌اند که سنگ‌اندازی برای قطاری اتفاق می‌افتد که در حال حرکت است. کسی با قطاری که آرام در گوشه‌ای ایستاده کاری ندارد. به همین دلیل، من معتقدم اگر مورد انتقاد قرار بگیریم یعنی در حال حرکت هستیم. هر تغییری حتی اگر مثبت هم باشد، مخالفانی خواهد داشت ولی مهم آن است که تغییرات، آینده روشنی جهت حل مسائل و مشکلات در پی داشته باشند. 

گنجی تاکید کرد: ما در صندوق رفاه دانشجویان قصد داریم کاری کنیم که مشکلات دانشگاه‌ها کمتر شود و دانشجویان با خیالی آسوده به کسب علم و دانش بپردازند و از دوران زندگی دانشجویی خود لذت ببرند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره بر این مهم که اصلی‌ترین رسالت صندوق، تخصیص وام به دانشجویان است، افزود: بیش از ۹۰ درصد از اعتبارات صندوق، صرف پرداخت وام می‌شود، بخشی از اعتبار نیز به ارتقای خوابگاه‌ها و مسائلی از این دست اختصاص می‌یابد ولی عزیزان در دانشگاهها در جریان باشند رسالت اصلی صندوق همان ارائه تسهیلات وام برای دانشجویان می باشد، به عبارتی مهم ترین وظیفه، رفع مسائل و مشکلات معیشتی دانشجویان است. 

گنجی در ادامه عنوان کرد: امسال سامانه جدیدی در صندوق رفاه دانشجویان راه‌اندازی شد، این سامانه به صورت پایلوت اجرا نشد و از ابتدا در کل کشور مورد استفاده قرار گرفت که ریسک بزرگی بود و ممکن بود به مدیریت لطمه بزند، به همین علت سایت صندوق رفاه دانشجویان حدود یک ماه از دسترس خارج شد که اعتراضاتی را در پی داشت، لیکن این سامانه در حال حاضر بهتر از سامانه ی قبلی قابل استفاده است، هر چند در حال گذراندن دوران راه اندازی خود است و با این سامانه اکنون در حال پرداخت وام های دانشجویان هستیم. 

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: باز ماندن سایت به مدت چند روز بیش از مهلت مقرر، باعث شد ۹۰ درصد بودجه ارتقاء خوابگاه ها هم صرف وام های دانشجویان شود و این مهم باعث شد امسال ارتقاء خوابگاه ها را بر عهده خود دانشگاه ها بگذاریم، هرچند این موضوع به این معنا نیست که صندوق رفاه دانشجویان قصد داشته باشد برای تجهیز خوابگاه های جدید دانشگاه ها را مساعدت نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =