بهترین‌ دانشگاه‌های کوچک جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند

بهترین دانشگاه‌های کوچک جهان از سوی نظام رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تحصیل در دانشگاه‌های بزرگ و شناخته شده برای هر دانشجویی وسوسه‌برانگیز است؛ اما برخی داوطبان ترجیح می‌دهند تحصیل در یک دانشگاه کوچک را تجربه کنند. در ادامه بهترین دانشگاه‌های کوچک جهان در سال ۲۰۲۳ توسط نظام رتبه‌بندی تایمز معرفی شدند. این دانشگاه‌ها از آمریکا، چین و کره جنوبی گرفته تا هند، ژاپن و فرانسه هستند.

بیشتر بخوانید:

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه کوچک جهان که از سوی تایمز انجام شده، دانشگاه‌هایی بررسی شدند که کمتر از ۵ هزار دانشجو داشته و بیش از چهار رشته تحصیلی دارند.

آمارها نشان می‌دهد که میانگین تعداد دانشجویان در بهترین دانشگاه‌های کوچک جهان در سال ۲۰۲۳، ۳ هزار و ۳۱۷ نفر است. در حالی که میانگین تعداد دانشجویان در سایر دانشگاه‌ها، حدود ۲۵ هزار نفر است.

۱۰ دانشگاه کوچک برتر جهان در سال ۲۰۲۳ شامل دانشگاه‌های زیر است:

موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) در آمریکا

Caltech دانشگاهی کوچک با اعتبار بالا است. این دانشگاه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد. حوزه فعالیت این دانشگاه طیف وسیعی از برنامه‌های علم و فناوری است که توسط دانشمندان مشهور جهان تدریس می‌شود. داشتن امکانات پیشرفته مانند آزمایشگاه پیشرانه جت یکی دیگر از وجوه امتیاز این دانشگاه است.

موسسه فناوری کالیفرنیا نه فقط بهترین دانشگاه‌ کوچک جهان شناخته می‌شود، بلکه در رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان هم رتبه ششم را دارد. این دانشگاه ۳۹ برنده جایزه نوبل را هم در خود دارد.

دانشگاه علم و صنعت پوهانگ (POSTECH) در کره جنوبی

پوهانک در سال ۱۹۸۶ با هدف ارائه آموزش‌های پیشرفته به مهندسان تاسیس شد. این دانشگاه همچنین دوره‌ها و فرصت‌هایی در راستای آموزش کارآفرینی برای دانشجویان ارائه می‌دهد. این دوره‌ها و فرصت‌ها شامل شرکت در باشگاه‌ها، گروه‌های آماده‌سازی استارت‌آپ، آموزش در مورد ثبت اختراع و مرخصی برای ایجاد سرمایه‌گذاری جدید است.   

موسسه ملی علم و فناوری اولسان (UNIST) در کره جنوبی

موسسه ملی علم و فناوری اولسان در سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و یکی از بهترین دانشگاه‌های کوچک تازه تاسیس است. این دانشگاه علی‌رغم کوچک بودن؛ اما جاه‌طلبی‌های جسورانه‌ای دارد که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ در بین ۱۰ دانشگاه برتر علم و فناوری قرار بگیرد.

همه دوره‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. به طوری که دانشجویان و اعضای هیئت علمی فشار زیادی را در زمینه بین‌المللی شدن تجربه می‌کنند.

مدرسه عالی پیزا (Scuola Normale Superiore di Pisa) در ایتالیا

مدرسه عالی پیزا کوچکترین دانشگاه در فهرست بهترین دانشگاه‌های کوچک با ۷۰۰ دانشجو است. این موسسه تنها دانشگاهی است که کمتر از هزار دانشجو دارد.

این دانشگاه در سال ۱۸۱۰ تاسیس شد. چهره‌های برجسته بسیاری مانند شاعر جوسو کاردوچی، برنده جایزه نوبل فیزیک کارلو روبیا، فیزیکدان انریکو فرمی، نخست وزیر سابق ایتالیا کارلو چامپی و ریاضیدان السیو فیگالی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

علوم انسانی، علوم سیاسی و علوم اجتماعی رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می‌شوند. مدرسه عالی پیزا دانشگاه کوچکیست که در تاریخ و فرهنگ غرق شده است.

مدرسه مطالعات پیشرفته سنت آنا (Sant’Anna) در پیزا ایتالیا

مدرسه مطالعات پیشرفته Sant’Anna دانشگاهی است که برخی از بزرگان علم و سیاست این کشور را در خود جای داده است؛ مانند جولیا آماتو نخست وزیر سابق ایتالیا و جولیانو تونونی دانشمند علوم اعصاب.

دانشجویان برای ورود به این دانشگاه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و علاوه بر کسب نمره کافی، در ۲ زبان مهارت داشته باشند. داوطلبانی که در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، می‌توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

دانشگاه ایتالیایی سوئیس در سوئیس

دانشگاه ایتالیایی سوئیس در سال ۱۹۹۵ با دانشکده‌هایی در لوگانو، مندریسیو و بلیزونا تاسیس شد. این دانشگاه تنها دانشگاه سوئیس است که زبان رسمی آن ایتالیایی است. نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به هشت است.

مدرسه تکنولوژی (École des Ponts ParisTech) در پاریس

مدرسه تکنولوژی پاریس یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های فرانسه در حوزه تحقیقات مهندسی و علمی است. هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت مهندسان بود؛ اما هم‌اکنون برنامه‌هایی در علوم کامپیوتر، ریاضیات، امور مالی، اقتصاد، مطالعات شهری، محیط زیست و مهندسی حمل و نقل نیز ارائه می‌دهد.

دانشگاه باند استرالیا

دانشگاه باند یک دانشگاه کوچک در گلد کوست استرالیا است. این دانشگاه به دانشجویان داخلی و بین‌المللی خود تسهیلاتی مانند خوابگاه ارائه می‌دهد.

دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس در انگلستان

دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس با بیش از هزار دانشجو، یکی از کوچکترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشکده در سال ۲۰۲۳ از طریق مشارکت دانشگاه‌های ساسکس و برایتون برای آموزش متخصصان پزشکی تشکیل شد.

موسسه علوم هند

موسسه علوم هند در سال ۱۹۰۹ تاسیس شد و در بنگلور مرکز ایالت کارناتاکا در جنوب هند واقع شده است.

رشته‌های علوم زیستی، علوم شیمی، علوم برق، تحقیقات  بین‌رشته‌ای، علوم مکانیک، علوم فیزیکی و ریاضی از جمله رشته‌هایی هستند که در این دانشگاه تدریس می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =