اعلام قیمت نهایی گندم روز دوشنبه / چرا از میزان مطالبات گندمکاران کاسته شد؟

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: قیمت نهایی گندم به صورت قطعی در روز دوشنبه ۱۳ شهریور به عنوان آخرین جلسه تعیین قیمت محصولات کشاورزی اعلام خواهد شد.

عطاالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بازار گندم اظهار کرد: جلسه هفته گذشته که برای تعیین قیمت گندم برگزار شد، متاسفانه نتیجه‌ای نداشت. جلسه‌ای در روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه برگزار خواهد شد،‌ که در این جلسه قیمت نهایی گندم و ۳۲ محصول کشاورزی دیگر به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای گندمکاران / مطالبات به‌زودی پرداخت می‌شود

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی گندمکاران پیگیر تغییر قیمت گندم به نفع کشاورزان خواهد بود، تصریح کرد: دولت مصمم بر نرخ اعلام شده گندم مصمم است، اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد،‌ تا کشاورزان از این موضوع بیشتر از این متضرر نشوند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: در هفته گذشته میزان قابل توجهی از  مطالبات گندمکاران  پرداخت شد و در حال حاضر حدود ۷۲ درصد از این مطالبات پرداخت شده است و طبق وعده وزارت جهاد کشاورزی تمامی مطالبات کشاورزان تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

هاشمی در واکنش به این موضوع که تعدادی از کشاورزان معتقدند از میزان پرداختی مطالبات آنان به عبارتی از هر ۳۰ میلیون تومان، یک میلیون تومان کاسته شده است، گفت: هیچ کسوراتی بدون دلیل برای کشاورزان اعمال نمی‌شود. برای خرید گندم و تعیین قیمت آن دو نوع افت قیمت؛ مفید و غیر مفید وجود دارد. افت قیمت مفید شامل گندمی می‌شود که شکسته باشد و افت قیمت غیر مفید شامل شن،‌ ماسه و غیره می شود، به غیر از این دو دلیل هیچ دلیل دیگری برای کاهش میزان مطالبات پرداخت شده وجود ندارد.

وی افزود: البته تعداد کمی از کشاورزان پول کود را پرداخت نکرده بوده‌اند، که با آنان قراردادی بسته شد که هنگام خرید گندم هزینه کود از میزان مطالباتشان کاسته شود؛ به غیر از این موارد ذکر شده دلیل دیگری برای کاهش میزان مطالبات گندمکاران وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =