قیمت مسکن در قانون باید به‌صورت منطقه‌ای تعیین شود / ثبات بازار تا پایان سال

کارشناس بازار مسکن گفت: بازار مسکن از فقر شدید قانون رنج می‌برد، متاسفانه هنوز قیمت مشخصی برای مسکن وجود ندارد،.

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار مسکن اظهار کرد: اقدامات دولت تا حدودی موجب شده که انتظارات تورمی در حوزه مسکن کاهش پیدا کند، اما قیمت‌ها در این بازار به حدی بالا رفته که خرید خانه برای افراد غیر ممکن شده است.

بیشتر بخوانید:

ثبات نسبتا پایدار در بازار مسکن / طرح نهضت ملی سبب روند نزولی قیمت‌ها می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه دستمزدهادر برابر تورم فعلی به شدت پایین است، بیان کرد: بازار مسکن از فقر شدید قانون رنج می‌برد، متاسفانه هنوز قیمت مشخصی برای مسکن وجود ندارد. به طوری که قیمت‌ها کاملا رها شده و این بحران هر روز تشدید می‌شود.

گودرزی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین راهکار کنترل بازار مسکن بحث ورود به قانون قیمت‌گذاری است،‌ گفت: قیمت مسکن باید به صورت منطقه‌ای تعیین شود، چرا که قیمت زمین نقش بزرگی در تعیین قیمت مسکن دارد که خوشبختانه در ایران کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 

کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه مافیای مسکن بسیار قدرتمند شده است، عنوان کرد: ۴۰ درصد سرمایه کشور در حوزه مسکن رسوب شده است که هیچ بازدهی اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به طرح ایجاد شهرهای جدید گفت: احداث شهرهای جدید قدم بزرگی در حوزه مسکن خواهد بود، مخصوصا شهرهایی که قرار است در نواحی خلیج فارس ساخته شود.

گودرزی درباره خانه‌های ۲۵ متری نیز بیان کرد: این طرح مخالف رفاه و فرزندآوری خانواده ایرانی خواهد بود. خانه‌های ۲۵ متری الگوگیری غلطی از کشورهای آسیای شرقی که به دلیل کمبود زمین مجبور به اجرای چنین طرح‌هایی هستند.

کارشناس بازار مسکن درباره آینده این بازار، مطرح کرد: انتظارات تورمی کاهش یافته و بازارهای موازی نیز به ثبات رسیده است، بنابراین بعید است که بازار مسکن با افزایش قیمت چشمگیری تا پایان سال روبرو شود و انتظار می‌رود که همین روند فعلی را تا سال جدید طی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =