بررسی دلایل طلاق‌های دانشجویی به تفکیک رشته تحصیلی و سن توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از بررسی دلایل طلاق‌های دانشجویی به تفکیک رشته تحصیلی و سن خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره میزان استقبال دانشجویان از ثبت نام ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها نسبت به سال‌های گذشته اظهار کرد: افزایش یا کاهش میزان ازدواج دانشجویی به تنهایی نمی‌توان مورد بررسی قرار داد و این موضوع وابسته به سایر متغییرها است.

بیشتر بخوانید:

رئیس نهاد نمایندگی رهبری: دانشگاه آزاد قوانین خوبی برای فرزندآوری اجرا کرد

وی بیان کرد: دانشجویان با مراجعه به سامانه نهاد رهبری می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند. ازدواج دانشجویی در برخی از مقاطع رشد قابل توجهی داشته و در برخی از برهه‌های زمانی نیز آمار کاهش یافته است. البته در چنین مواقعی آمار ازدواج در کل کشور روند کاهشی داشته است.

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: با توجه به آمارهای موجود از ثبت‌نام دانشجویان، می‌توانیم برآوردی از وضعیت و میزان ازدواج دانشجویی داشته باشیم. در دوره‌هایی که به صورت عمومی آمار ازدواج در کشور بالا بوده، آمار ازدواج دانشجویی هم افزایش داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه آمار ازدواج دانشجویی با میزان جمعیت دانشجویان در کشور تناسب دارد، گفت: در حال حاضر جمیعت دانشجویان کشور از چهار میلیون و سیصد هزار نفر به سه میلیون و دویست هزار کاهش داشته است. بنابراین آمار ازدواج دانشجویی متاثر و به تناسب از کاهش جمعیت دانشجویی، کاهش داشته و دستخوش تغییرات شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مهمترین عامل طلاق بین ازدواج‌های دانشجویی چیست، گفت: سال گذشته مطالعاتی گسترده‌ای درباره علل وقوع طلاق توسط نهاد رهبری انجام شد. امسال نیز با توجه به آمارهای جدید، در حال بررسی، تحلیل و تجزیه آماری این علل هستیم. بررسی این تحقیق در دست بررسی بوده و نتایج آن هنوز کامل نشده است. این تحقیقات در دسته‌بندی‌های مختلف مانند نسبت طلاق با رشته تحصیلی یا نسبت طلاق با رده‌های سنی دانشجویان یا مقاطع تحصیلی آنان انجام شده است. 

حجت الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها 94 درصد ازدواج‌های دانشجویی موفق بوده و پایداری داشته است و فقط درصد بسیار اندکی ناموفق بوده است. بنابراین علل جدایی این زوج‌ها خیلی قابل تعمیم نیست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1204158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =