مکرون: نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نیست

رییس جمهور فرانسه در سخنانی در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی امارات گفت: مقامات اسرائیل باید اهداف و هدف نهایی خود از حملات به غزه را دقیق‌تر مشخص کنند زیرا به نظر من نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نخواهد بود.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (شنبه ۱۱ آذرماه) اظهار داشت: فرانسه درباره از سرگیری خشونت‌ها در غزه بسیار نگران است به خاطر همین قصد دارم به قطر سفر کنم تا درباره تلاش‌های ممکن برای ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس با مقامات این کشور گفت‌وگو کنم.

بیشتر بخوانید:

طوفان الاقصی| نقض آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی / اسیران اسرائیلی تحویل صلیب سرخ شدند

وی در یک نشست خبری در نشست تغییرات اقلیمی امارات که با عنوان کوپ ۲۸ از روز پنجشنبه در حال برگزاری است، تصریح کرد: رسیدن به وضعیت آتش‌بس نیاز به افزایش دوبرابری تلاش‌ها از سوی دو طرف و تضمین برای آزادی گروگان‌ها دارد.

اسرائیل بعد از چند روز آتش‌بس موقت روز جمعه حملاتش به نوار غزه را از سرگرفت. رئیس جمهور فرانسه خطاب به اسرائیلی‌ها گفت که اهداف خود را در قبال حماس مشخص کنند.

وی گفت: ما در لحظه ای هستیم که مقامات اسرائیل باید اهداف و هدف نهایی خود را دقیق‌تر مشخص کنند. به نظر من نابودی کامل حماس امکان‌پذیر نخواهد بود و در این صورت جنگ ۱۰ سال طول می‌کشد.

مکرون افزود: اگر امنیت اسرائیل به قیمت جان فلسطینی‌ها و خشم افکار عمومی به دست آید، امنیت پایداری برای اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

مارک رگو، مشاور ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در پاسخ به این اظهارات، به خبرنگاران مدعی شد که آنها خواستار کشته شدن غیرنظامیان نیستند. وی در ادامه ادعاهایش اذعان داشت که نظامیان اسرائیلی حداکثر توانشان را برای محافظت از غیرنظامیان به کار می‌گیرند.

پیشتر مکرون با بیان این ادعا که اسرائیل حق دارد با از بین بردن گروه‌های تروریستی از خود دفاع کند، گفته بود که تل آویو حق دارد از طریق اقدامات هدفمند اما در عین حال با به خطر نینداختن جان غیرنظامیان، از خود دفاع کند. وی مدعی شد: ما می‌دانیم که تنها پاسخ ممکن به تروریسم، یک پاسخ قوی و عادلانه است.

مکرون در ادامه با اشاره به نگرانی‌های ناشی از سرریز درگیری‌ها در خاورمیانه، به فرانسوی‌ها قول داد که از همه شهروندان فرانسه در خاک این کشور محافظت کند و افزود: اولین وظیفه ما تضمین امنیت همه شهروندان‌مان در قلمرو فرانسه و جلوگیری از هر اقدام و بیان هر مطلبی که موجب برچسب زدن و بدنامی گروهی از مردم فرانسه شود، است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =