نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: مراکز مشاوره باید با اطلاع رسانی و تذکرهای به موقع به مدیریت دانشگاه برای ارتقای سلامت فردی و اجتماعی کمک کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرزاد جهان بین در نشست حضوری روسای مراکز مشاوره واحدهای ویژه و سطح یک دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی مرکز مشاوره واحد تهران مرکزی برگزار شد با اشاره به اهمیت مراکز مشاوره اظهار کرد: مراکز مشاوره دو کار مهم دارند که می توان از آن به معلمی شنا و نجات غریق یاد کرد. معلم شنا در واقع توان افزایی برای حل مسائل روانشناختی افراد و نغلطیدن در آسیب‌ها است. برای این منظور لازم است، امکان مراجعه به مراکز مشاوره افزایش یابد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مانند مراجعه به پزشک مراجعه به مراکز روانشناختی فرهنگ بشود.

بیشتر بخوانید:

افزایش سطح سواد سلامت دانشجویان در دانشگاه‌ها ضروری است

جهان بین در ادامه افزود: همچنین کاهش زمان دسترسی به مشاور و کیفیت و اعتبار بالای ارائه مشاوره در چارچوب نگاه اسلامی، بسیار مورد تاکید است و همه اقدامات در مراکز مشاوره برای این منظور باید انجام بشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به آسیب های اجتماعی بیان کرد: سیگنال‌های ضعیف در اثر بی توجهی تبدیل به مساله می شوند و باز در اثر بی توجهی تبدیل به روند می شوند. وقتی روند شدند مواجهه با آنها سخت است. مراکز مشاوره باید به عنوان چشم بینای واحدها این سیر را رصد و مراقبت کنند و با اطلاع رسانی و تذکرهای به موقع، به مدیریت دانشگاه برای ارتقای سلامت فردی و اجتماعی کمک کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی با اشاره به طرح پایش سلامت و سیمای زندگی افزود: ما اگر به موقع و درست اقدام نکنیم، هزینه های این عدم اقدام به موقع و درست در مراکز مشاوره، بسیار سنگین و بعضا غیر قابل جبران است.

گفتنی است؛ در این نشست یک روزه در کنار رونمایی از نسخه ارتقا یافته پرونده الکترونیک، آیین نامه جدید مراکز مشاوره، خط به خط توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت. همچنین نتایج طرح سالیانه ارزیابی و رتبه بندی مراکز مشاوره اعلام شد که به شرح زیر است:

در سطح واحدهای ویژه؛ واحد کرمان؛ممتاز واحد نجف آباد؛ برتر واحد اهواز؛موفق واحد خرم آباد؛ ساعی

در سطح واحدهای یک؛ واحد زنجان؛ ممتازواحد سبزوار؛ برترواحد قوچان؛ موفق واحد مرودشت؛ ساعی

در سطح واحدهای دو؛واحد تربت جام؛ممتازواحد ارسنجان؛ برترواحد بردسیر؛موفق واحد خورموج؛ ساعی

انتهای پیام/

کد خبر: 1211743

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =