وزیر ارشاد : بودجه معاونت هنری بیش از 140 میلیارد تومان است

وزیر فرهنگ و ارشاد محمد مهدی اسماعیلی گفت: بودجه معاونت هنری 140 میلیارد تومانی در اختیار دارد و وزارت ارشاد برای افزایش آن تلاش می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی در بازدید از جشنواره تئاتر فجر و قبل از تماشای نمایش تروما در تالار وحدت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: سال 1401 نسبت به سال 1400 بودجه جشنواره تئاتر بیش از 5 تا 6 برابر افزایش پیدا کرد و بالای 35 میلیارد تومان سال گذشته برای جشنواره تئاتر فجر هزینه کردیم در حالی که بودجه جشنواره تئاتر فجر در سال 1400 حدود 6 تا 7 میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید:

لیست نمایش آثار سینمایی جشنواره فیلم فجر

به دلیل مشکلات بودجه پیشنهاد تعطیلی بخش منطقه‌ای را دادند که نپذیرفتم

وی ادامه داد: امسال به دلیل مشکلات بودجه‌ای دوستان پیشنهاد تعطیلی جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر را دادند که من نپذیرفتم و مصر بودم که این جشنواره ها برگزار شود که خوشبختانه در 4 منطقه با استقبال بسیار خوب برگزار شد.

مشکل مالی برای برنامه‌های ارائه شده نداریم

اسماعیلی ادامه داد: در حال حاضر مشکلات بودجه ای برای برنامه های ارایه شده از سوی دوستان نداریم. این مساله را قبول دارم که از ابتدا حوزه فرهنگ و هنر بودجه بالایی ندارد و تئاتر در قیاس با سینما هم بودجه اش نابرابر است و تلاش ما بر حل این مساله است. امسال از معاون هنری خواهش کردم بودجه ای کاملا عملیاتی را تنظیم کند و رشد قابل ملاحظه ای در پیش بینی بودجه اتفاق افتاد.

بودجه معاونت هنری بیش از 140 میلیارد تومان است

وزیر ارشاد افزود: امسال بالای 140 میلیارد تومان بودجه معاونت هنری بود، اشاره من به افزایش 3 تا 4 برابری این بودجه است و با سازمان برنامه و بودجه و دوستان مجموعه هم به توافقات خوبی رسیده ایم. در بحث تبصره 9 بنده ه که الحمدالله اجرایی شد بودجه ویژه ای را برای تئاتر در نظر گرفته ایم.

سرانه 1 میلیاردی برای تئاتر استان‌ها

وی افزود: کار مهم دیگری که انجام دادیم که پیشنهاد معاون هنری بود، برای انجمن های نمایشی در استان ها سرانه 1 میلیارد تومان اختصاص دادیم و انشاءالله این هفته تخصیص 50 درصدی این سرانه آماده شده و کار مدیریت این بودجه بر عهده معاونت هنری است. اعلام کردم در قرارگاه شهید آوینی که تاسیس شده است، میز موسیقی، میز تئاتر و میز هنرهای تجسمی در اختیار معاون هنری و همکاران شان باشد که ایشان با علم و شناختی که از استان ها دارند برنامه ریزی را انجام دهند.

اسماعیلی ادامه داد: از آقای سالاری پرسیدم که سالانه به انجمن های هنرهای نمایشی استان ها سالانه چه بودجه پرداخت می شود که ایشان گفتند سالانه 5 تا 10 میلیون تومان. ما این مبلغ را سالانه به یک میلیارد تومان می رسانیم و این یعنی حمایت عملی از حوزه نمایش و تئاتر در استان ها که به هر حال کار اصلی هم همان جا باید شکل بگیرد.
انشاءالله با همکاری معاون هنری و مدیرکل هنرهای نمایشی تلاش می کنیم فاصله بین بودجه تئاتر با سینما را از بین ببریم.

وی افزود: از آقای سقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تشکر می کنم که کار را به خوبی پیش بردند و امسال شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم در جشنواره تئاتر فجر بودیم.

اسماعیلی گفت: این روند بار ما سنگین می کند که علیرغم همه محدودیت ها، هر پیشنهادی معاون هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره تئاتر فجر داشتند باشند، اجرا می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1217414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =