پیشتازی بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی/ نقش اساتید خانم در امیدآفرینی برای دانشجویان بی‌بدیل است

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش مادری اساتید خانم برای دانشجویان گفت: اساتید خانم تاثیرگذاری بیشتری نسبت به اساتید آقا دارند و امیدواریم از منظر امیدآفرینی در بحث انتخابات هم بتوانند دانشجوها را هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده ظهر امروز در نشست تبیینی با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی خانم دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دکتر همایون با رویکرد جدیدی به موضوع نقش زنان پرداختند و اگر قرار است تمدن سازی اتفاق بیفتد، بانوان از پیشتازان هستند.

بیشتر بخوانید:

تقویت هویت دخترانه و مهارت‌آموزی بانوان دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نقش زنان بی بدیل است، افزود: امیدواریم در انتخابات پیش رو هم بتوانیم این نقش را ایفا بکنیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه اساتید خانم تاثیر گذاری بیشتری نسبت به اساتید آقا دارند، تصریح کرد: چون از طریق ارتباط با دانشجو این نقش مادری برای دانشجو را به خوبی ایفا میکنند و اساتید خانم به ویژه در امیدآفرینی خیلی اثرگذار هستند چون این روزها ناامیدی به شدت القا میشود.

وی با اشاره به اینکه این روزها تشویق به مهاجرت فرزندان بیشتر از سوی خانواده ها و والدین شدت گرفته است، گفت: اساتید خانم نقش مهمی دارند و امیدواریم از منظر امیدآفرینی در بحث انتخابات بتوانند دانشجوها را هدایت کنند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده افزود: در مباحث جامعه شناسی و یا روانشناسی نقش مراقبت گری به زن داده میشود و سالها فمینیست ها تلاش کردند این نقش را از بین ببرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در جامعه ما این نقش مراقبت گرایانه هنوز ذاتا و فطری برای مادران است اما به دلیل عدم آگاهی و فضاسازی هایی که انجام میشود، این مراقبت گری انحراف پیدا میکند و ناامیدی شکل میگیرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: این یک نقطه قوت در کشور ماست که زنان ما هنوز نقش مراقبت گری خود را باور دارند.

وی با بیان اینکه ما بانوان هم در خانواده و هم در جامعه اثربخش هستیم، گفت: بانوان هم خودآگاهی و هم آگاهی بخشی را میتوانند افزایش دهند. زن ایرانی یک هویت اجتماعی سیاسی دارد که در کنش اجتماعی تاثیر گذار است و در طول این چند دهه شاهد یک انسجام اجتماعی بوده ایم.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان همواره پیشتاز بوده اند، تصریح کرد: زنان به دلیل مدیریت احساسات، جریان سازی خوبی رقم زده اند و امیدوارم در این انتخابات هم این نقش را ایفا کنند.

ضرورت آگاهی‌بخشی بانوان نخبه به زنان خانه‌دار برای مشارکت در انتخابات

وی افزود: امروز زنان خانه دار طبق نظرسنجی ها در بحث مشارکت در انتخابات ضعیف هستند و ما به عنوان زنان در صحنه وظیفه داریم آگاهی بخشی را داشته باشیم و بحث خیلی مهم در مورد چگونگی انجام این کار، صداقت است.

قاسمی خطاب به اساتید خانم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید با دانشجویان صداقت داشته باشیم و هم به بیان دستاوردها و هم به بیان مشکلات بپردازیم و طبق بیانات رهبر انقلاب قول کاری که نمی توانیم را ندهیم.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: هر چند دستاوردها به خوبی مطرح نشده و ضعف ها هم در هر جامعه ای وجود دارد. جوان امروز اگر صحنه را برایش روشن کنیم که آینده ساز کشور هستند و امیدافرینی واقعی را جایگزین امیدآفرینی واهی در کنار یک عمق بخشی بکنیم به ما اعتماد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه به روی افکار و اندیشه نسل جدید باید تامل شود، افزود: اگر این نسل اعتماد کنند که صحنه واقعی را ارائه میکنیم کمک کننده در همه عرصه ها از جمله انتخابات است.

قاسمی با اشاره به راه اندازی کانال ایتا به همت بانوان دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان بانوان نقش آفرین، اضافه کرد: یک دوره کنش گری رسانه هفته گذشته داشتیم و اگر اساتیدی علاقمند به تولید محتوا هستند، استقبال میکنیم.

وی با بیان اینکه از امروز کار برای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز خواهیم کرد، گفت: امیدواریم شاهد یک مجلس خوب با ورود افراد اصلح باشیم.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه زنان دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت رییس دانشگاه قدم های خوبی برداشته شده است. ما نیاز به شبکه سازی و حلقه های مختلف داریم. در آخرین نظرسنجی ها «اساتید» مرجع معتبر هستند و امیدواریم با این ظرفیت قدم های خوبی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =