نگاهی به ۵ گزینه‌ ریاست فدراسیون والیبال

انتخابات فدراسیون والیبال در حالی شنبه آینده برگزار می‌شود که پنج نفر برای ریاست نامزد شده‌اند و با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، شنبه ۲۶ اسفندماه یکی از حساس‌ترین انتخابات فدراسیون‌ها برگزار می‌شود، جایی که طبق اعلام فدراسیون والیبال ۵ نفر برای حضور روی صندلی ریاست با هم به رقابت خواهند پرداخت؛ محمد منصوری، امیرحسین منظمی، سیدمیلاد تقوی، محمود افشاردوست و پیمان اکبری. هر چند تلاش‌هایی برای عقب افتادن انتخابات صورت گرفت اما والیبال شنبه آینده رئیس چهار سال بعدی خود را خواهد شناخت.

بیشتر بخوانید:

موریس موتاپائز سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد

یکی از گزینه‌های ریاست محمد منصوری است؛ بازیکن سابق تیم ملی والیبال که بعد از بازنشستگی در فدراسیون مشغول به کار شد و امسال هم جزو کادرفنی سایپا بود و در نهایت سرمربی این تیم شد. سایپا البته نتایج خوبی کسب نکرده و در پایین جدول روزگار می‌گذارند.

ستاره پیشین والیبال ایران دیگر کاندیدای این انتخابات است؛ امیرحسین منظمی که در زمان ریاست ضیایی، دبیرکل فدراسیون بود، هر چند زمان آن طولانی نبود. منظمی پیش‌تر نیز در انتخابات شرکت کرده بود اما توفیقی در این زمینه به دست نیاورد.

نفر بعدی میلاد تقوی است؛ دبیرکل پیشین فدراسیون والیبال در زمان داورزنی که به دلیل حضور در انتخابات از این سمت کناره‌گیری کرد اما از رئیس پیشین جدا نشد و به عنوان مشاور فدراسیون به فعالیتش ادامه داد. او را گزینه‌ای نزدیک به داورزنی از لحاظ تفکرات می‌دانند. رئیس پیشین هیئت والیبال مازندران که چهار سال در سیستم مدیریتی والیبال فعالیت کرده با این امید وارد کارزار انتخابات شده که روی صندلی ریاست قرار بگیرد. به اعتقاد برخی کارشناسان این حوزه، تقوی از شانس بالایی برای ریاست فدراسیون برخوردار است با این حال تا روزی که آرا از صندوق خارج نشود نمی‌توان چیزی را قطعی دانست.

پیمان اکبری سرمربی نام‌آشنا و بازیکن سال‌های نه چندان دور، حالا می‌خواهد شانس خود را در عرصه‌ای دیگر امتحان کند. اکبری جزو بازیکنان باسابقه والیبال ایران به شمار می‌رود که سابقه سال‌ها مربیگری را دارد. او همراه تیم جوانان و در قامت مدیر فنی این تیم قهرمانی جهان را تجربه کرد. اکبری هم‌اکنون به عنوان سرمربی پیکان فعالیت می‌کند.

دبیر پیشین فدراسیون والیبال در دوره گذشته ریاست داورزنی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی یعنی محمود افشاردوست گزینه بعدی است که در تلاش برای رسیدن به صندلی ریاست است. افشاردوست که هم‌اکنون عضو کمیته فنی فدراسیون است، به عنوان دستیار بهروز عطایی در لیگ ملت‌های والیبال فعالیت می‌کرد. او چهره‌ای آشنا برای اهالی والیبال به شمار می‌رود.

بهنام محمودی هم نام‌نویسی کرده بود اما تاکنون نتوانسته مجوز حضور در انتخابات را به دست بیاورد. همانگونه که اشاره شد گزینه‌های ریاست فدراسیون والیبال چهره‌های نام آشنایی هستند و با توجه به روابطی که با هم دارند این موضوع مطرح شده که یا برخی از این افراد کنار بروند و در روز رأی‌گیری حاضر نشوند یا ائتلافی در این زمینه شکل بگیرد. اکنون باید دید آیا پیش‌بینی‌ها در مورد شانس بالای تقوی برای ریاست محقق می‌شود یا اینکه شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد و انتخابات فشرده و نزدیک خواهد بود و افشاردوست و اکبری تنور انتخابات را جذاب‌تر و داغ‌تر خواهند کرد و نام فرد دیگری به عنوان رئیس از صندوق خارج می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1224380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =