زندگی بزرگان برای ما چشمه‌سار روان فضیلت‌هاست/ تبریز را باید دیار مؤمنان و صالحان نامید

به مناسبت شهادت شهید آل هاشم برخی از صحبت‌های این امام جمعه محبوب مردم تبریز در مراسم رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» بازخوانی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای (ره) پدر رهبر معظم انقلاب است که عالمی وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر نود ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

که به قلم مهدی قزلی در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتاب که تلاش می‌کند جلوه‌ها و قصه‌هایی از حیات پرچالش اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته را در اختیار خوانندگان قرار دهد، با حضور امام جمعه محبوب تبریز شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در سالروز رحلت آن عالم وارسته در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به مناسبت شهادت شهید آیت الله آل هاشم برخی از صحبت های وی را در مراسم رونمایی از این کتاب بازخوانی می‌کنیم.

امام‌جمعه شهید تبریز در این مراسم با اشاره به تاریخ پرافتخار این شهر در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: زندگی بزرگان برای ما چشمه‌سار روان از فضیلت‌ها و امید و ایمان است که هیچ‌گاه جوشش آن کاستی نمی‌گیرد.

وی در این مراسم اظهار داشت: مردان بزرگ به مانند قله‌های افراشته‌ای هستند که ما با شوق و حسرت به سوی آن‌ها صف می‌کشیم تا در دورترین نقطه اوج گرایی آنان را بنگریم. اینان همیشه با ما هستند اگر چه در میان ما فاصله‌هایی دور از زمان و مکان وجود داشته باشد. چون نه زمان می‌تواند آوای آنان را در گوش ما خاموش کند و نه مکان می‌تواند صورتشان را از ذهنمان محو سازد.

شهید آیت الله آل هاشم ادامه داد: از این رو می‌نگریم که بالاترین و تأثیرگذارترین شیوه‌های آموزشی و پرورشی و بهترین راه گسترش دانایی و توانایی، ترسیم زندگانی انسان‌های فرهیخته و پیشگامان همیشه جاوید عرصه علم و ایمان است. عالمان صالح، میراث‌دار انبیا هستند، سر در آسمان دارند و پای در زمین. در دستی کتاب را چون مشعل هدایت بر افروخته‌اند و دست دیگر را به یاری گم‌گشتگان برآورده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف شوم دشمنان گفت: خداوند را شاکر هستیم که امروز هدایت و رهبری نظام اسلامی ما توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انجام می‌گیرد. در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، دشمن می‌خواست ایشان را از ما بگیرد اما به لطف الهی ایشان ماندند و رهبری نظام اسلامی ایران و هدایت مسلمانان جهان را به عهده گرفتند و امروز ما شاهد هستیم که انقلاب ما با همان صلابت و شجاعت و اقتدار زمان حضرت امام خمینی (ره) رهبری می‌شود.

امام جمعه شهید تبریز در پایان گفت: تبریز را باید دیار مؤمنان و صالحان نامید. دیار مردانِ مرد، تبریز در همیشهِ تاریخ این مرزوبوم افتخار بوده و خیزشگاه غیور مردانی که در عرصه‌های گوناگون افتخار آفریده‌اند. آذربایجان و تبریز تا ملت ایران زنده است، تا قامت بلند سبلان برپاست و تا سرود عاشقانه شهریار به محضر مولای متقیان امام علی (ع) بر لب پیر و جوان جاری است، همواره پاسدار تشیع و جزو لاینفک و گسست ناپذیر سرزمین، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شیعه بوده، هست و خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =