جذب نگاه مخاطب در گرو تبلیغ هنر فاخر

رهبر ارکستر سمفونی تهران گفت: اگر برای هنر فاخر تبلیغ درست و حرفه‌ای صورت بگیرد، قطعاً مردم جذب این هنر خواهند شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز؛ ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان و آهنگسازی بهزاد عبدی با اجرای سمفونی «نامیرا» در تالار وحدت، روایتی موسیقایی از واقعه عاشورا را به صحنه برد. در این اثر جمعی از خوانندگان برجسته در نقش شخصیت‌های کربلا حضور داشتند.

نصیر حیدریان رهبر ارکستر سمفونی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگ و هنر ایسکانیوز درباره چیستی اجرای آئینی گفت: در ایران اجرای آئینی شناخته شده نیست، این نوع کارها در حوزه فرهنگ جایگاه مهمی دارند. بسیاری از آهنگسازان بزرگ جهان در طول تاریخ به سراغ موسیقی آیینی رفته‌اند مثل بتهون و مخصوصا باخ که بر اساس متون دینی مثل انجیل در سه قطعه سه ساعته اجرا کرده است. قطعات باخ هر ساله با حضور گروه کُر، سولیست‌ها و ارکسترهای بزرگ در سراسر دنیا اجرا می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین راه جذب مخاطب به چنین اجراهای آیینی چیست گفت: تبلیغ، هرچیزی که تبلیغ شود مخاطب جذب می‌کند. برای مثال، محصولی مثل نوشابه کوکاکولا که می‌دانیم حتی برای سلامتی ضرر دارد، به واسطه تبلیغات گسترده‌اش به نوشیدنی‌ای جهانی تبدیل شده است. پس اگر برای هنر فاخر هم تبلیغ درست و حرفه‌ای صورت بگیرد، قطعاً مردم هم جذب خواهند شد.

نصیر حیدریان در پاسخ به سوال آخر درباره اینکه دولت چطور می‌تواند برای جذب مخاطب به هنرمندان کمک کند گفت: هنرمند وقتی خوشحال می‌شود که ببیند مسئولان این حوزه به فکر او هستند و شرایطی فراهم می‌کنند که بتواند بدون دغدغه مالی و اقتصادی وقت و انرژی خود را صرف خلق آثار ارزشمند کند. اگر این حمایت جدی وجود داشته باشد، قطعاً خروجی کار برای فرهنگ و مخاطبان جامعه بسیار مؤثرتر خواهد بود.

خبرنگار: صبا هراتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1278154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =