تسهیلات صندوق های بازنشستگی به مستمری بگیران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حرکت در راستای توانمندسازی سالمندان، ایجاد نشاط اجتماعی، حضور موثر آنها در جامعه و بروز و ظهور تجربیات و اندوخته‌های آنها برای بکارگیری در نظام اجرایی کشور، اذعان کرد: حقوق بازنشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهمین جلسه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید به موضوع سالمندان توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: تلاش کردیم تا در حوزه تعیین معیشت با توجه به رشد قابل توجهی از جمعیت بازنشسته کشور هم بازشستگان کشوری و لشگری قدم‌های خوبی برداریم. در ماه‌های اخیر در خصوص همسان‌سازی حقوق و دستمزد اقدامات خوبی صورت گرفت و انتظار ۱۴ ساله بخشی از سالمندان با همت دولت، سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌ها به ثمر نشست و حقوق بازشستگان کشوری ۷۷ درصد افزایش یافت و شرایط نسبتا مطلوبی ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: در این دولت سایر نیازمندی‌های بازنشستگان همچون وام ازدواج فرزندان و ... مورد توجه قرار گرفت و سازمان تامین اجتماعی برای ۳.۵ میلیون جامعه کارگری بازنشسته کشور،حجم پرداخت‌های تسهیلات قرض‌الحسنه را ۱۲ برابر کرد و پرداخت‌های ما به این جامعه از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت که اینها قدمی رو به جلو برای جامعه سالمندی در راستای تامین معیشت و تامین زندگی عزتمند است.

وی با بیان اینکه در حوزه آینده‌نگری زندگی سالمندانی که در روستاها زندگی می‌کنند صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان قدم‌های خوبی را برداشته‌ایم، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در هفته‌های اخیر افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان بود و با توجه به اینکه خیل عظیمی از این جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند برای ماندن در این روستاها و رفع نگرانی آنها برای دوره سالمندی دولت با پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم بیمه شده و بیمه‌گر را تقبل کرد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار جدید جمعا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بالغ شد و طبیعتا یک نوع رفع نگرانی برای افرادی که به سن سالمندی نزدیک هستند، صورت پذیرفت این اقدامات کمکی برای مفهوم کلانی چون امید به زندگی است.

شریعتمداری سالمندی به مفهوم عام کلمه را موفقیتی برای هر کشور عنوان کرد و گفت: سالمندی فردی و سالمندی جمعیت دو مفهوم متفاوت است چنانچه سالمندی فردی موفقیتی برای کشورها محسوب می‌شود چراکه جامعه با افزایش امید به زندگی جامعه متوازنی را تشکیل خواهد داد. ما از پیر شدن جمعیت استقبال نمی‌کنیم اما پیر شدن فردی با حفظ زاد و ولد قابل قبول و جمعیت سنی ۰ تا ۱۵ سال که بتواند توازن خود را حفظ کند و شرایط مطلوب رشد کودکی فراهم کنیم و در مجموع جمعیت متوازنی داشته باشیم را موفقیت می دانیم.

به گزارش روابط عمومی  و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حرکت در راستای توانمندسازی سالمندان، ایجاد نشاط اجتماعی، حضور موثر آنها در جامعه و بروز و ظهور تجربیات و اندوخته‌های آنها برای بکارگیری در نظام اجرایی کشور، اذعان کرد: این اهداف در ۶ ماده سند کلی سالمندان پیش‌بینی شده است؛ البته رشد جمعیت سالمندی در کشور ما رشد قابل ملاحظه‌ای است بطوری که از ۵ درصد به ۱۰ درصد رشد پیدا کرده است و تا سال ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد هم افزایش خواهد داشت؛ لذا باید برنامه‌ریزی روشن و دقیقی در جهت ایجاد شرایط مطلوب برای ادامه زندگی فراهم آوریم و همچنین برای فرزندآوری و باروری خانوارها قدم‌های مثبت و اساسی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =