شهید فخری زاده هیچگونه ملاقات و گفت‌وگویی با آمانو، بازرسان و مقامات آژانس نداشته است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بازرسی‌ها براساس مبانی حقوقی پذیرفته شده در توافقات ایران با آژانس انجام می‌شود، اعلام کرد که شهید فخری زاده هیچگونه ملاقات و گفت‌وگویی با مدیرکل سابق، بازرسان و یا مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی امشب (یکشنبه) در پی انتشار مطالبی در خصوص بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای کشور گفت: اصولاً بازرسی‌ها بر اساس مبانی حقوقی پذیرفته شده در توافقات جمهوری اسلامی ایران و آژانس یعنی قواعد پادمانی یا پروتکلی انجام می‌شود و نه فراتر از آن و هیچ بازرسی غیرمعمولی اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد.

وی افزود: اگر بنا به ملاحظات سیاسی و امنیتی تصمیم جدیدی توسط مجلس شورای اسلامی و مقامات عالیرتبه نظام در این زمینه اتخاذ شود، سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان مجری آن را اجرا خواهد کرد.

* شهید فخری زاده هیچگونه ملاقات و گفت‌وگویی با مدیرکل سابق، بازرسان و یا مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی درباره شایعات مطرح شده مبنی بر ملاقات و گفت‌وگوی شهید فخری زاده با مسئولان و بازرسان آژانس اظهار داشت: این موضوع اساساً صحت ندارد. شهید فخری زاده هیچگونه ملاقات و گفت‌وگویی با مدیرکل سابق، بازرسان و یا مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداشته است و ادعاهای مطرح شده در این خصوص فاقد پایه و اساس می‌باشد.
 سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه به ابعاد اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دشمنان در حوزه قدرت سخت و قدرت نرم از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند و با این اقدامات غیر انسانی و وحشیانه درصدد هدف قرار دادن فناوری، دانش و امنیت کشورمان هستند. صهیونیست‌ها وقتی به این باور رسیدند که مسیر علمی نرم افزارانه پیشرفت و توسعه هسته‌ای کشور را نمی‌توانند متوقف کنند، به اقدامات سخت افزارانه و ترور روی آوردند.

* شهادت شهید فخری زاده مایه برکت و توسعه امنیت، دانش و صنعت کشور خواهد بود

وی تاکید کرد: شهید فخری زاده یکی از دانشمندانی بود که علاوه بر اینکه از دانش آموختگان و اساتید برجسته حوزه هسته‌ای بوده است، در صحنه دفاع نیز به گفته مقامات وزارت دفاع به ویژه امیر حاتمی وزیر دفاع، مرجع معتبر و مورد اطمینان و مدیری سیاستگذار، توانا و موفق به شمار می‌رفت. تردیدی نیست شهادت این بزرگوار که منشاء انجام خدمات قابل توجهی برای انقلاب اسلامی بوده است، مایه برکت و توسعه امنیت، دانش و صنعت کشور خواهد بود.
کمالوندی گفت: پدافند هسته‌ای که یکی از مهمترین خدمات این شهید عزیز است، برنامه ریزی و ایجاد آمادگی همه جانبه و کامل برای ایجاد زیرساخت‌های مقابله با تهدیدات هسته‌ای متقارن و نامتقارن است که با همت شاگردان و پرورش یافتگان مکتب این شهید عزیز با قدرت و ظرفیت فزآینده دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =