طراحی سامانه ای برای مانیتورینگ سیستم های صنعتی

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای تولید سیستم‌های مانیتورینگ صنعتی این دستگاه صنعتی را بومی‌سازی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ علی جمالیان رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در چهار گرایش برق، الکترونیک، فناوری اطلاعات و تأسیسات حرارتی و برودتی فعال است. هدف عمده شرکت به‌کارگیری فناوری‌های نوین موجود در جهان برای بومی‌سازی محصولات مود نیاز صنایع مختلف است.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان افزود: یکی از محوری‌ترین فعالیت‌های شرکت مربوط به حوزه مانیتورینگ صنعتی است. کاربردهای سیستم مانیتورینگ صنعتی، بسیار زیاد است و از طریق آن کنترل فرایندهای صنعتی ممکن می‌شود.

این فعال دانش‌بنیان، در ادامه توضیحات در مورد مانیتورینگ صنعتی، گفت: بدون مانیتورینگ، سلامت و کارایی سیستم‌های صنعتی در معرض خطر قرار می‌گیرد و نمی‌توان مشخص کرد که سیستم‌ها در چه وضعیتی قرار دارند. مانیتورینگ امکان گزارش‌گیری لحظه‌ای برای مشاهده وضعیت سیستم‌های صنعتی را فراهم می‌کند و کنترل از راه دور توسط کاربران مسئول، امکان پذیر می‌شود. یکی دیگر از کارکردهای مانیتورینگ، نمایش وضعیت تجهیزات حساس و مهم و اطمینان از عملکرد صحیح آن‌ها است.

جمالیان با اشاره به اهمیت بومی‌سازی همه فرایندهای صنعتی در داخل کشور، افزود: همه بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌های مونیتورینگ صنعتی در داخل این شرکت ساخته می‌شود. ما با توجه به ویژگی‌های هر صنعتی، یک سیستم مطابق با آن صنعت طراحی می‌کنیم. قیمت محصولات ما حدود یک پنجم، قیمت نمونه مشابه خارجی است.

وی گفت: پلتفرم نرم‌افزاری ما، یک پلتفرم خاص است که تا کنون در بیش از ۱۴۰ پروژه صنعتی از آن استفاده شده است. یکی از محصولات ما در دیتا سنترها، کاربرد دارد و از آن برای توضیح انرژی استفاده می‌شود. عملکرد آن مانند سه‌راهی‌های برق ساده داخل منزل است و برق مصرفی را توضیح می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: پیش از این همه از یک محصول آمریکای استفاده می‌کردند، اما اکنون خوشبختانه، محصول ایران ساخت ما جایگزین محصول آمریکایی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =