مطالبات مردم  تایید و رد صلاحیت کاندیداهاست یا مشکلات اقتصادی؟

علیرضا نظری مطالبه اصلی مردم را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: رد صلاحیت کاندیداها دغدغه مردم نیست و دستاویز قرار دادن مسئله مشارکت فراگیر برای حمله به شورای نگهبان از سوی برخی افراد بهانه‌ای برای پوشاندن کارنامه و عملکرد ضعیف خودشان است.

«علیرضا نظری» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه شورای نگهبان گفت: برخی افراد در حرکت‌هایی ژورنالیستی و رسانه‌ای به بهانه مسئله مشارکت به این شورا حمله کردند تا با مظلوم‌نمایی جریانات سیاسی خود را برجسته کنند.

وی درباره مطالبه اصلی مردم اظهار کرد: باید مسئله را در کف جامعه دید که آیا مطالبات فعلی مردم این است که شورای نگهبان چه کسی را تأیید یا رد صلاحیت کرده یا مشکلات اقتصادی و معیشتی دغدغه و نگرانی اصلی ملت است؟

نظری درباره مشکلات فعلی کشور گفت: وضعیت آشفته بورس، گرانی افسارگسیخته‌ای که در بازار وجود دارد و کمبود بسیاری از محصولات مانند مرغ، روغن و تخم‌مرغ و همچنین مشکل نهاده‌های دامی، انباشت محصولات کشاورزی صادر نشده که فاسد شده‌اند، اشتغال و بیکاری جوانان و مشکل مسکن گوشه‌ای از مسائل و مشکلات فعلی کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستاویز قرار دادن مسئله مشارکت فراگیر برای حمله به شورای نگهبان از سوی برخی افراد پوششی برای اهداف سیاسی خودشان است ادامه داد: این رفتارها در حالی است که مطالبه اصلی مردم مسائل و مشکلاتی است که در حوزه معیشت و زندگی خود با آن درگیر هستند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در تمام ادوار گذشته همین رسالت را انجام داده است افزود: برخی از جریانات سیاسی زمانی که با اقبال پایین اجتماعی مواجه می‌شوند، فضا را به سمتی غیرواقعی و حمله به شورای نگهبان سوق می‌دهند اما زمانی که جایگاه اجتماعی پیدا می‌کنند، فراموش می‌کنند که در دوره قبل با این شورا چه برخوردی کردند.

مظلوم‌نمایی اصلاح‌طلبان برای فرار از پاسخگویی

نظری با بیان اینکه امروز جریان غربگرا در کشور هیچ کارنامه قابل قبولی برای ارائه به افکار عمومی در عرصه انتخابات ندارد ادامه داد: به همین دلیل است که این جریان به دنبال بهانه‌تراشی برای پوشاندن کارنامه و عملکرد ضعیف خود هستند و می‌گویند شورای نگهبان راه را برای ورود آنها به انتخابات بسته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی نظارت شورای نگهبان را استصوابی دانست و اظهار کرد: این شورا مفسر قانون اساسی است و همچون گذشته و بر اساس شاخص‌های موجود در قانون اساسی و همچنین قانون انتخابات ریاست جمهوری که پیش از ثبت نام‌ها ابلاغ شد نسبت به احراز صلاحیت کاندیداها اقدام کردند که در نتیجه برخی رد و برخی تأیید شدند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌آید هجمه علیه شورای نگهبان چیزی جز بهانه‌جویی، مظلوم‌نمایی و مقصرتراشی نیست افزود: آنچه باعث کاهش مشارکت در انتخابات شده است عملکرد دولت است نه تأیید صلاحیت‌ها.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد و دولتی که محصول «تَکرارهای» آقای «خاتمی» بوده و کشور را به چنین وضعیتی رساندند، امروز به جای آنکه در جایگاه بدهکار و متهم، نسبت به عملکرد هشت ساله و وضعیت بد کشور به مردم پاسخگو باشند، به دنبال فرافکنی و بهانه‌تراشی هستند. البته مردم نیز متوجه این موضوعات هستند و تحت تأثیر این القائات قرار نخواهند گرفت.

نظری درباره رویکرد نظام در روابط بین‌الملل گفت: سیاست نظام همیشه بر این بوده که اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم و می‌توانیم از منطق خود در جامعه بین‌المللی دفاع کنیم اما مذاکره دو به دو با آمریکا نداریم. رهبر معظم انقلاب نیز در مذاکرات هسته‌ای تنها اجازه دادند که آمریکا یکی از کشورهای حاضر در مذاکرات باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر «عبدالناصر همتی» مبنی بر اینکه «بانی وضع موجود کسانی هستند که مدعی دولت سایه هستند. معطل کردن FATF اگر آسیب به کشور نیست پس چیست؟» ادامه داد: این اظهارات برای فرار از پاسخگویی است. «سعید جلیلی» بر اساس سیاست کلی نظام مذاکرات را دنبال می‌کرد و بنا این بود که در مذاکرات امتیاز بی‌جا به طرف مقابل ندهیم.

وی با بیان اینکه دوستان آقای همتی وسط صحنه آمدند و با این عنوان که ما اهل مذاکره هستیم، برجام خسارت‌بار را به کشور تحمیل کردند افزود: امروز نیز این موضوع بر همگان آشکار است که برجام تعهدی یک طرفه و خسارت محض است و رئیس کل سابق بانک مرکزی نیز با صراحت اعلام کرده بود که «برجام هیچ دستاوردی نداشته و هیچ اتفاقی نیفتاده است».

نماینده مجلس شورای اسلامی این اظهارات را فرار از مسئولیت و پاسخگویی دانست و اظهار کرد: این رفتارها فرافکنی است و دولتی‌ها به جای عذرخواهی و پاسخگویی در برابر عملکرد ضعیف خود و عمل نکردن به وعده‌ها و قول‌های خود و وارد کردن خسارات جدی به کشور، به دنبال انداختن تقصیرها به گردن دیگران است.

نظری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کسانی که می‌خواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند سنگینی کار را بدانند و ببینند اگر می‌توانند این بار سنگین و مهم را به دوش بگیرند وارد شوند» افزود: رهبر معظم انقلاب فرموند که نامزدها شرایط و اختیارات را ببینند و اینگونه نباشد که پس از آنکه نتوانستند از پس مسئولیت بربیایند تقصیر را به گردن دیگران بیندازند و تبدیل به اپوزیسیون نظام شوند.

وی همچنین با نقل این سخن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که فرمودند «کسانی که نزدیک به یک دهه کشور در اختیارشان بوده تبدیل به اپوزیسیون نظام می‌شوند» اظهار کرد: برخی نیز همچون افراد این دولت در جایگاه مدعی قرار گرفته و به جای پاسخگویی تقصیرات را گردن دیگران می‌اندازند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =