مشکلات اقتصادی مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات دلسرد کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت و مشکلات اقتصادی را عامل دلسردی مردم نسبت به مشارکت در انتخابات دانست و گفت: : با این نگاه که یک دولت کارآمد می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند، امید داریم مشارکت خوبی در انتخابات رقم بخورد.

«محمد صفایی دلوئی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگاه گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال 98 و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با کاهش مشارکت در انتخابات مواجه بودیم و علت آن فشاری است که در حوزه اقتصادی به مردم وارد و باعث ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه شده است.

وی با بیان اینکه این ناامیدی در کاهش مشارکت مردم تأثیرگذار است افزود: نارضایتی ایجاد شده به دلیل عملکردها و تورم بالا به ویژه تورم در حوزه مسکن موجب فشار اقتصادی بر جامعه شده است.

صفایی با اشاره به سخن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرمودند «انتخابات یک روز است اما اثرش تا چند سال باقی می‌ماند» تأکید کرد: مردم به این موضوع توجه داشته باشند که انتخاب رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور نقش مستقیم و بسیار مهمی در زندگی مردم دارد زیرا خزانه و برنامه‌ریزی کشور در دست دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می‌تواند تحولی جدی در زندگی مردم ایجاد کند ادامه داد: گرچه در این مقطع به دلیل ناکارآمدی دولت مردم تحت فشار بسیار زیادی قرار گرفتند، اما با این نگاه که یک دولت کارآمد می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را حل کند، امید داریم مشارکت خوبی در انتخابات رقم بخورد و با یک انتخاب خوب به سمت گره‌گشایی از مشکلات مردم حرکت کنیم.

عملکرد دولت عامل کاهش مشارکت در انتخابات

وی با بیان اینکه عملکرد دولت تأثیر مهمی بر کاهش مشارکت در انتخابات گذاشته است اظهار کرد: در انتخابات مجلس یازدهم که در سال 98 برگزار شد نیز شاهد این کاهش مشارکت بودیم که عامل آن مسائلی چون مشکلات معیشتی، بیکاری جوانان، مشکلات در مسیر ازدواج آن‌ها و مشکل مسکن است که به دلیل ناکارآمدی و عملکرد ضعیف دولت ایجاد و موجب سرخوردگی و دلسردی در مردم شده است.

صفایی افزود: با این وجود با عنایت به اینکه یک دولت کارآمد می‌تواند در یک بازه زمانی مناسب بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل و تحولی در زندگی مردم ایجاد کند، امیدواریم مردم در انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق رأی رفته و مشارکت خوبی رقم بخورد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مجلس برای حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: در بودجه امسال، 32 هزار میلیارد تومان منابع دولتی با کارمزد صفر درصد و همین میزان اعتبار از منابع بانک‌ها با کارمزد 18 درصد برای اشتغال تخصیص داده شده است که مجموع آن 64 هزار میلیارد تومان با کارمزد 9 درصد خواهد بود.

وی این اقدام را کمکی مفید به رونق حوزه تولید و اشتغال دانسته و ادامه داد: هرچند دولت فعلی هیچ عزم و اراده‌ای برای اجرای چنین مصوباتی که در زندگی مردم گشایش ایجاد می‌کند ندارد اما یک دولت کارآمد می‌تواند از این فرصت و منابع در جهت کمک به تولید و رونق اشتغال استفاده کند.

صفایی درباره اقدامات مجلس درباره مل مشکل مسکن اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس باید سالی یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود که منابع آن نیز پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: این وعده قابل تحقق است و مجلس نیز در بودجه 1400 ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را پیش‌بینی و منابعی را از بخش‌های بانکی و دولتی مشخص کرده است و همانند مسئله تولید و اشتغال تنها نیازمند اراده دولت برای اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =