کارآمدی دولت اثرگذارترین عامل مشارکت در انتخابات است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کارآمدی دولت را اثرگذارارترین عامل بر میزان مشارکت در انتخابات دانست و گفت: مردم نباید انتقام عملکرد دولت فعلی را با رأی ندادن از دولت آینده بگیرند.

«مصطفی طاهری» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره تأثیر عملکرد شورای نگهبان در احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر میزان مشارکت در انتخابات گفت: تأثیر رد یا تأیید صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت عدد بسیار پایینی است.

طاهری با بیان اینکه دو موضوع به صورت عمده بر مشارکت مردم اثرگذار است افزود: اولین و مهمترین مسئله کارآمدی دولت فعلی است. متأسفانه فرهنگی در جامعه رواج دارد که وقتی دولت مستقر عملکرد خوبی ندارد، میزان مشارکت پایین می‌آید زیرا موجب بی‌اعتمادی نسبت به شعارهای گفته شده می‌شود اما مردم نباید انتقام عملکرد دولت فعلی را با رأی ندادن از دولت آینده بگیرند و این رفتار باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دومین عامل اثرگذار بر میزان مشارکت در انتخابات شعارها و برنامه‌های نامزدهاست که هرچقدر قوی‌تر و عملیاتی‌تر باشد می‌تواند مشارکت را بالا ببرد.

وی عملکرد دولت مستقر در حوزه تولید را ضعیف دانسته و با بیان اینکه این دولت نمره خوبی در حوزه تولید نمی‌گیرد گفت: عملکرد در این حوزه امری نسبی است و باید دید نسبت رشد نقدینگی به رشد تولید چقدر است. برای مثال میزان رشد تولید در 20 سال 32 درصد است اما نقدینگی 10 هزار درصد رشد داشته است. این به معنای آن است که ثروت موجود در جامعه تنها 32 درصد موجب رشد تولید شده است و این موضوع امری خطرناک و تورم‌زاست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی درباره شعارهای کاندیداها ادامه داد: در سال‌های گذشته اینگونه بود که باوجود شعارهای فراوان نامزدهای ریاست جمهوری و مطرح کردن مشکلات و راهکارها، پس از مستقر شدن دولت، شاهد تغییرات چندانی نبودیم زیرا نامزدها بیشتر به مسائلی که مورد توجه مردم است می‌پردازند و به ریشه مشکلات توجه نشده است. باید مشکلات ریشه‌یابی شود تا به طور کامل حل شود و با گذشت زمان شاهد بازگشت آنها نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =