کارآمدی نیاز اصلی کشور/ بی اخلاقی برخی کاندیداها نشانه ناتوانی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی کارآمدی را نیاز اصلی کشور دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب شاخصه‌های کارآمدی را تبیین کرده‌اند و اگر مردم به این شاخصه‌ها توجه کرده و با نامزدها تطبیق دهند بسیاری از مشکلات کشور و مردم حل خواهد شد.

«حمیدرضا ترقی» فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ایسکانیوز؛ درباره تأثیر فرآیند احراز صلاحیت‌ها بر میزان مشارکت در انتخابات گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود پاسخ این برداشت اشتباه درباره کاهش مشارکت به دلیل ردصلاحیت‌ها را داده‌ و تأکید کرده‌اند که مشارکت مردم ربطی به افراد ندارد که حضور یا عدم حضور شخصی بر میزان مشارکت تأثیر بگذارد.

وی با اشاره به آمارهای مشارکت مردم در انتخابات گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته بیش از 40 درصد افراد به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی که موجب نارضایتی آنها و عدم تمایل به رأی دادن شده است در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

ترقی ادامه داد: باتوجه به این نظرسنجی‌ها حداکثر 12 درصد از مردم انگیزه اصلی مشارکت در انتخابات را صرفا حضور نامزدهای مورد نظر خود اعلام کرده‌اند. سایر افراد به موضوعات دیگری اشاره کرده‌اند که هیچ ارتباطی به اشخاص و نامزدها ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه با توجه به موارد مذکور شورای نگهبان به هیچ وجه در این زمینه نقشی نداشته است افزود: از طرف دیگر قانون وظیفه‌ای برای شورای نگهبان قائل نشده است که برای افزایش مشارکت، نامزدها را کم یا زیاد کند.

ترقی با بیان اینکه ملاک و معیار برای احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان همان ضوابطی است که در قانون مشخص شده است اظهار کرد: این شورا حق ندارد خارج از چاچوب قانون و با توجه به مصالح نامزدی را تأیید یا رد صلاحیت کند زیرا وظیفه شورای نگهبان عمل به قانون است. افزایش مشارکت وظیفه شورای نگهبان نبوده و تحقق مشارکت حداکثری وظیفه احزاب، مردم و مجموعه دستگاه‌های رسانه‌ای کشور است.

عامل اصلی بی‌اخلاقی کاندیداها ناتوانی در اثبات خود است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به بی‌اخلاقی‌های برخی نامزدها در مناظرات انتخاباتی گفت: این بی‌اخلاقی‌ها ناشی از عواملی چون فقدان تقوای سیاسی و عدم پایپندی و التزام عملی به مبانی اسلامی است که متأسفانه با وجود آنکه شورای نگهبان این افراد را تأیید صلاحیت کرده است اما به نظر من این افراد با پایبند نبودن به اخلاق اسلامی و دروغ گفتن، تهمت زدن و زیر سؤال بردن شخصیت دیگران نشان دادند که التزام عملی به اسلام نداشته و نمی‌توانند رجل سیاسی-مذهبی تلقی شوند.

وی با بیان اینکه عامل اصلی این بی‌اخلاقی‌ها ناتوانی در اثبات خود است ادامه داد: فردی که نمی‌تواند توانمندی خود را اثبات کند از راه تخریب دیگران وارد می‌شود و تلاش می‌کند خود را برجسته‌تر و بهتر از سایرین جلوه دهد.

ترقی پشت پرده این بی‌اخلاقی‌ها را جریان‌های سیاسی دانست و افزود: این جریان‌ها به دنبال حذف رقیب بوده و به هر قیمتی نمی‌خواهند کشور به دست کسانی اداره شود که از نظر مبانی فکری و عملی مغایر با دیدگاه‌های آن‌ها هستند. سیاست این افراد با دیانتشان تطبیق پیدا نمی‌کند و می‌خواهند کشور را بدون هیچ توجهی به مبانی ارزشی و دینی، اداره کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره تأثیر برنامه‌های کاندیداها بر میزان مشارکت گفت: اینکه تعدادی از نامزدها راهکارها و برنامه‌های مختلفی برای حل مشکلات کشور به مردم نشان دادند، قدری به مردم اثبات کرد که ما برای حل مشکلات کشور در بن‌بست قرار نداریم و می‌توان با امید به رأی آوردن برخی از این افراد مشکلات کشور را حل کرد و همین موضوع بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تأثیر مثبت می‌گذارد و موجب امیدواری مردم به آینده و حل مشکلاتشان و در نتیجه رأی دادن آن‌ها می‌شود.

تشکیل دولت کارآمد راه‌حل مشکلات کشور است

وی درباره شاخصه‌های دولت کارآمد گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به این موضوع پرداخته و این شاخصه‌ها را تبیین کرده‌اند. اگر مردم به این شاخصه‌ها که رهبری برای این مقطع از نظام و انقلاب مطرح کرده‌اند توجه کنند و با نامزدها تطبیق دهند بسیاری از مشکلات کشور و مردم حل خواهد شد.

ترقی با بیان اینکه کارآمدی نیاز اصلی کشور است افزود: برخی از شاخصه‌های کارآمدی عبارت از صداقت، خستگی‌ناپذیری، شجاعت و شهامت، داشتن روحیه جهادی، توجه و اهمیت دادن به نظرات کارشناسی و مشاوره‌ها و همچنین نظرات مردم، توجه ویژه و جدی به اقشار ضعیف جامعه، عدالتخواهی و حرکت در جهت حمایت از محرومان و مستضعفان و تبعیت از سیاست‌های کلان کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود در پیشبرد سیاست خارجی و برنامه‌های کشور بوده و در کنار تمام این موارد، داشتن تقوا و ایمان، انس با قرآن و تکیه بر مبانی ارزشی از شاخصه‌های کارآمدی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =