بازنشستگان مشمول لایحه رتبه بندی معلمان می شوند؟

بازنشسته‌ها در بند ۸ لایحه جدید مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند. اما باید دید که مشمولیت این گروه قرار است چگونه باشد و بودجه آن چگونه تامین می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، یکی از نقدهایی که به لایحه رتبه بندی معلمان وارد بود، کنار گذاشته شدن بازنشستگان از این کلاس بندی حقوقی و حرفه‌ای بود. ایرادی که به گفته کریمی نیا در میان همان اصلاح ۹۰ درصدی لایحه به نفع معلمان، مورد بازنگری قرار گرفته است: «بازنشسته‌ها در بند ۸ لایحه جدید مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند. اما سوالی که ما از نوبخت و اللهیار داشتیم، این بود که بودجه برای مشمولیت این گروه قرار است چگونه باشد که به من گفته اند از محلی جداگانه تامین خواهد شد و از بودجه شاغلان آموزش و پرورش جدا خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در مجلس

وجود اختلاف میان دولت و مجلس در لایحه رتبه بندی معلمان

کشمکش بر سر اعتبار لایحه رتبه بندی معلمان

آنچه از نواقص لایحه مانده از نظر او بعدا قابل بحث و بررسی و اصلاح است. فعلا تمام مرزی که میان تحقق رتبه بندی معلمان با اجرا مانده، مساله بودجه است. مرزی پررنگ که معلوم نیست دولت روحانی تا پیش از پایان کارش بتواند آن را از سر راه بردارد و به این انتظار ۱۰ ساله پایان دهد یا خیر. مجلس برای تصویب نهایی این لایحه و کسب موافقت شورای نگهبان، به منبع بودجه‌ای دولت نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =