تکمیل واکسیناسیون کارکنان و استادان دانشگاه فردوسی/ منتظر مجوز برای واکسیناسیون دانشجویان هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد از تکمیل فرآیند واکسیناسیون کارکنان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته از آغاز واکسیناسیون دانشجویان از هفته آینده خبرداده و تاکید کرده است احتمالا با شروع واکسیناسیون دانشجویان، بازگشایی دانشگاه‌ها به روش آموزش ترکیبی(حضوری و غیرحضوری) از مهرماه اتفاق بیفتد. این موضوع درحالی است برخی واکسیناسیون استادان و کارکنان برخی دانشگاه هنوز به طور کامل انجام نشده است.

در همین ارتباط، حمیدرضا طاهری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره روند واکسیناسیون در این دانشگاه اظهارکرد: با پیگیری مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد و هماهنگی با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، واکسیناسیون دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد از مرداد ماه سال جاری در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه توسط پزشک و پرستاران این مرکز انجام شده است.

وی افزود: در این مدت دوز اول واکسیناسیون کارمندان و اعضای هیئت علمی البته به استثناء افرادی که در آن زمان مبتلا به کرونا بوده اند، توسط مرکزبهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است.  در مورد دوز دوم واکسیناسیون دانشگاهیان نیز  با تلاش مرکز بهداشت و درمان این معاونت در حال تزریق است و با توجه به همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشکلی وجود ندارد.

طاهری ادامه داد: باید به این نکته اشاره داشته باشم که کلیه همکاران دانشگاه فردوسی مشهد اعم از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در این بازه زمانی واکسینه شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره نوع واکسن‌های تزریق شده تصریح کرد: نوع واکسن بر اساس پخش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پرشکی مشخص می‌شود. ممکن است واکسن های دریافتی حتی در روزهای مختلف هفته با یکدیگر متفاوت باشد و همکاران مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد هیچ دخالتی در انتخاب نوع واکسن ندارند. تاکنون این مرکز دو واکسن سینوفارم و آسترازنکا را در روزهای معین به متقاضیان تزریق کرده است.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی به عمل آمده با معاونت بهداشت تاکنون  ۲۸۸۰ دوز واکسن به جامعه دانشگاهی  تزریق شده است که ۴۴۰ دوز واکسن آسترازنکا و بقیه سینوفارم بوده اند.

طاهری درباره روند واکسیناسیون دانشجویان گفت: با هماهنگی انجام شده تزریق واکسن دانشجویان خوابگاهی ساکن در خوابگاه‌های پردیس دانشگاه فردوسی مشهد از اواسط مرداد ماه شروع شده است. برنامه واکسیناسیون سایر دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی هنوز اعلام نشده است. اما همکاران بنده در حال پیگیری هستند تا مجوز واکسیناسیون این افراد را هم بگیرند که  به محض اخذ مجوز واکسیناسیون اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: در اینجا باید یادآور شوم که مرکز بهداشت و درمان دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به راه اندازی سیستم نوبت دهی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت کرده است که همکاران دانشگاهی می توانند با مراجعه به  سیستم نوبت دهی، در زمان تعیین شده به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =