احکام همسان‌سازی حقوق استادان دانشگاه فرهنگیان به زودی اعلام می‌شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: احکام همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان انجام شده و در روزهای آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چند ماهی است که طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاهای ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطالبه جدی استادان بوده است. اعتراضی که چند وقت پیش منجر به همسان سازی آنها با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد؛ اما اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در این طرح همسان سازی از قلم افتاده‌اند و این موضوع باعث شده تا استادان این دانشگاه‌ها تجمعات اعتراضی را برگزار کنند.

حسین خنیفر در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان انجام شده و احکام آنها به زودی ثبت و اعلام می‌شود، اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی این دانشگاه ، حق مسلم استادان است.  در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان 780 عضو هیئت علمی دارد که تلاش داریم از حقوق آنها حمایت لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 80 هزار اعضای هیئت علمی در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: بخشنامه همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 2 سال گذشته انجام شد همچنین امسال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامل این طرح شدند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه طرح همسان‌سازی حقوق برای حدود 80 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم اجرا شده است، گفت: 5 درصد از اعضای هیئت علمی وزارت علوم که هنوز شامل طرح همسان‌سازی نشده‌اند، برای 12 دانشگاه و پژوهشگاه هستند. از این تعداد چهار دانشگاه از جمله پژوهشگاه تعلیم و تربیت و سازمان پژوهش و تالیف کتب درسی، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان  متعلق به وزارت آموزش و پرورش است. 

وی اضافه کرد: هنوز 4 هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شامل طرح همسان‌سازی حقوق نشدند که از این تعداد هزار و 900 استاد ذیل مجموعه وزارت جهاد و کشاورزی هستند و 2 هزار و 100 عضو هیئت علمی باقی می‌ماند که از این تعداد هزار نفر آن متعلق به آموزش و پرورش است. 

خنیفر با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان جلسات متعددی با وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار کرده است، گفت: سرپرست این وزارتخانه موافقت خود را با اجرای طرح همسان‌سازی اعلام کرده و به رئیس جمهور انتقال داده و موافقت وی را گرفته است. همچنین علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز پیگر این همسان سازی است.

وی با ذکر مثالی مطرح کرد: در حال حاضر برخی از کارکنان دانشگاه با مدرک کارشناسی و سابقه هشت سال حقوقی معادل 17 میلیون دریافت می‌کنند در حالیکه برخی اعضای هیئت علمی با مدرک دکتری و  سابقه فعالیت 30 سال استادی، هشت میلیون دستمزد دارند. در نتیجه این افراد به مرور زمان، انگیزه خود را برای فعالیت از دست می‌دهند. 

خنیفر درباره میزان تعیین حقوق اعضای هیئت علمی در طرح همسان سازی بیان کرد: افزایش حقوق این استادان بر اساس چارچوبی بوده که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعیین کرده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با انتقاد از بی‌توجهی برخی از مسئولان به اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد: طرح همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی، تمامی دانشگاه‌های سراسری کشور، پیام نور، علمی و کاربردی و آزاد اسلامی انجام شده است؛ اما دانشگاه فرهنگیان علی‌رغم اهمیت ویژه‌ای که دارد، به استادان آن توجهی نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      7 4
      فقط رتبه بندی معلما بار مالی داره؟ فقط باید معلم زجر بکشه؟ تا کی تبعیض؟ تا کی بی عدالتی؟ تا کی ذلت؟
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      انگار فقط باید به معلم ظلم بشه
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      1 0
      یک ساله برارتبه بندی معلمان بیچاره پول نیست امابقیه کارمندادایه شبه حقوقاشون چندبرابرمیکنین این عدالته
    • ناشناس IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 0
      خجالت بکشید که اینقدر به معلمان تو این کشور دارید ظلم میکنید.حقوق معلم از یک کارگر بی سسوااد هم کمتره.درتمام دنیا حقوق معلم بالاترین حقوق هست ولی در این مملکت بدبخترین قشر معلمان هستند همین هست که جامعه داره بسوی ناکجا آباد میره
      • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
        0 0
        شما تز این ناراحتی که حقوق هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان زیاد میشه ؟ همین اساتید علم و تخصص به معلمان میدهند ... اما با افزایش حقوق دانشکاههای ناکارامدی مثل پیام نور و آزاد و علمی کاربردی و غیرانتفایی موافق نیستم ...در دانشگاه فرهنگیان باید اساتید نخبه جذب شوند و حقوق مطلوبی داشته باشند تا معلمان خوبی تربیت نمایند و واقعا باید به دانشگاه فرهنگیان و معلمی بعنوان شغلی پایه ای و مهم بیش از اینها بها داده شود
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 3
      استادان دانشگاه با اون همه حقوق بالا بازم تقاضای همسان سازی حقوق دارن وای به حال معلمان بدبخت که حتی تا سر ماه پول نون خالی که اونم روز به روز قیمتش میره بالا رو هم ندارن و همیشه خدا شرمنده خانوادشون هستندومحتاج مغازه داران اقساط بده
    • دبیر IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      4 6
      سطح سواد هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بسیار پایین است و اطلاق نام دانشگاه برای این سازمان مناسب نیست.
      • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
        0 0
        اتفاقا بعضی از اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان از بهترین دانشگاههای کشور با رزومه پژوهشی و آموزشی عالی هستند شاید بعضی دکترمعلمها که به زور و ضرب دانشکاه ازاد و پیام نور دکتری میگیرن و یا اساتید حق التدریس و ... دانش کافی نداشته باشند انا هستند عده ای که با اینکه امکان انتخاب دانشگاههای برتر دولتی داشتند به خاطر دغدغه اخلاقی و انسانی برای بهبود جامعه و حرفه معلمی دانشگاه فرهنگیان رو انتخاب کردن/ اتفاقا دانشگاه هست و دانشگاه ویژه و بسیار مهم منتها باید از لحاظ کیفی بیشتر ارتقا یابد
    • عبدالله IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
      2 0
      با سلام. در رابطه با مربیان فنی وحرف ای هم فکری بکنید که چقدر زحمتکش هستند و رتبه بندی وهمسان سازی صورت نمیگیره.
    • هیات علمی دانشگاه فرهنگیان IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      2 0
      متاسفانه پیگیری های مربوط به همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان از تمام مراجع قانونی، به هیچ نتیجه ای نرسیده است