ایجاد ۸۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی تا پایان سال تحصیلی جدید/ طرح پویش در ۱۰ استان آغاز می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ترم اول سال تحصیلی آینده ۸۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در کشور ایجاد خواهد شد.

سید محمد بطحائی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره راه‌اندازی دانشکده‌ها و دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی اظهار کرد: حدود ۵۰ دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی تا کنون راه‌اندازی شده است. پیش بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید تعداد این مراکز به ۸۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در ترم اول سال تحصیلی آینده ۸۰ دانشکده مهارت و کارآفرینی در کشور خواهیم داشت. بخشی از این مراکز همان آموزشکده‌های سما هستند که به دانشکده تبدیل شده‌اند، تعدادی دیگر از این مراکز نیز جدید التاسیس هستند.
 

آغاز طرح پویش در ۱۰ استان کشور

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح پویش در سال تحصیلی جدید گفت: در گام اول طرح پویش در ۱۰ استان آغاز می‌شود، این طرح هم‌اکنون در برخی از استان‌ها آغاز شده است. طرح پویش، ارتباط بین دانشگاه و مراکز اشتغال و بنگاه‌های تولیدی را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح پویش مورد استقبال صاحبان حرفه‌های مختلف قرار گرفته است خاطر نشان کرد: صاحبان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی از اینکه دانشجو به مدت شش ماه یا یک سال در دوره‌های مشابه کارآموزی در محل بنگاه‌ها حاضر شده و از نزدیک با ویژگی‌های کار آشنا شوند، به شدت استقبال کردند. از طرفی دانشجویان می توانند در قالب این طرح درآمد نیز داشته باشند.

بطحائی افزود: از جمله مشکلات طرح پویش می‌توان به شناخته نشدن آن اشاره کرد. امیدواریم با معرفی این طرح به بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور، استقبال بیشتری از آن صورت گیرد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1112532

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =