سامانه اعتراض به نتیجه کنکور سراسری فعال شد

سامانه اعتراض به نتیجه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سامانه اعتراض به نتیجه کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال شد.  داوطلبان آزمون سراسری که به نتایج آزمون اعتراض دارند یا مدعی اشتباه در انتخاب رشته بوده یا خواهان معرفی به اولویت بعدی خود هستند، باید اعتراض خود را تا ۱۴ مهرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌ کنند.

برای سازمان سنجش آموزش کشور تنها درخواست هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق «اشتباه در انتخاب رشته» که جزئیات آن در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است، باشند.

موارد و مصداق‌های اشتباه در انتخاب رشته شامل عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر عنوان رشته تحصیلی، عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی، عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر دوره تحصیلی، عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها و نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی است.

در صورتی که موارد و مصداق‌های اشتباه در انتخاب رشته شامل موارد فوق باشد، متقاضیان باید در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درخواست خود را ثبت کنند. این درخواست‌ها پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی در ۹ مهرماه، درصورتی که داوطلب در کدرشته محل مورد درخواست دارای حد نصاب نمره باشد، قابل بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1113317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد مهدی گوهری منش IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      سلام من می خواهم بدونم چرا من مردود شدم بعدااین که من معدلم را اشتباه وارد کردم و اعتراض دارم چون من در آزمون تمام رشت ها را روزانه قبول شده بودم ولی تو انتخاب رشته در دانشگاه مردود شدم علتش چی