تجمع دانشجویان پزشکی در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات

دبیرکل شورای صنفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه با تجمع در دانشگاه در زمینه برگزاری امتحانات حضوری، اعلام کردند چرا با وجود مجازی بودن آموزش‌ها، امتحانات باید به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات در این دانشگاه تجمع کردند. ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در دستورالعملی خطاب به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی اعلام کرد امتحانات پایان نیمسال صرفا به صورت حضوری برگزار می شود. در این دستورالعمل بر فزایش بازه زمانی امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را (تا حداکثر افزایش دو هفته) به انجام رسانند.

نحوه برگزاری امتحانات به صورت حضوری با مخالفان و موافقان زیادی همراه است، حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم با تجمع در دانشگاه در زمینه برگزاری امتحانات حضوری، اعلام کردند چرا با وجود مجازی بودن آموزش‌ها، امتحانات باید به صورت حضوری برگزار شود.

محمدرضا عزیزخانی دبیر کل شورای صنفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز درباره تجمع عده‌ای از دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت قرار است امتحانات دانشجویان علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار شود. بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود، این موضوع با مخالفت برخی از دانشجویان مواجه شد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای افزایش بازه امتحانی را انجام داده است، به‌طوری که دانشجویان در شیفت‌بندی‌های مختلف (بازه‌های ۱۵ روزه) برای حضور در امتحانات به دانشگاه می‌آیند.

دبیر کل شورای صنفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کلاس‌های دانشجویان دانشگاه در ترم جاری به‌صورت حضوری برگزار نشده است؛ زیرا در زمینه ظرفیت خوابگاه‌های پسرانه کمبود وجود دارد. در همین راستا کلاس‌های آموزشی دانشجویان بالینی به صورت حضوری برگزار شد. به همین منظور آموزش‌های بسیاری از دانشجویان به صورت مجازی پیش رفت؛ این آموزش‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم با در دست داشتن پلاکارد «نه به امتحانات حضوری» به شیوع ویروس اومیکرون اشاره کرده و خواهان برگزاری مجازی امتحانات پایان‌ترم شدند. لازم به ذکر است این تجمع تحت حمایت شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار نشد، طبیعتاً حضوری شدن امکانات بر اساس مصوبه کشوری وزارت بهداشت صورت گرفته و دانشگاه نمی‌تواند بر خلاف آن عمل کند. از طرفی در شورای صنفی نیز اتفاق نظر درباره برگزاری حضوری و مجازی امتحانات وجود نداشت.

تجمع دانشجویان پزشکی در اعتراض به برگزاری حضوری امتحانات

عزیزخانی با اشاره به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه «امتحانات به دلیل حضوری بودن آموزش‌ها باید به صورت حضوری برگزار شود» گفت: آموزش تنها در برخی از دانشگاه‌های تیپ یک به صورت حضوری برگزار شد. آموزش ورودی‌های ۹۸ به بعد اغلب دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجازی بوده است، اما مسئولان بر این باورند که آموزش‌ها به صورت حضوری پیش رفته است.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیشتر شوآف مسئولان بوده و اکثر آموزش‌ها به صورت مجازی بوده است. درصورتی که یک نظرسنجی در زمینه نحوه آموزش‌های حضوری دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شود، مشخص می‌شود بیشتر آموزش‌های غیربالینی ورودی‌های جدید به صورت مجازی بوده است.

این فعال صنفی دانشجویی خاطرنشان کرد: امیدوارم برای ترم آینده بودجه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای افزایش ظرفیت خوابگاهی اختصاص داده شود. اینطور نباشد که دانشگاه‌ها به بهانه کرونا از رسیدگی به مسائل آموزشی، خوابگاهی، تغذیه‌ای دانشجویان شانه خالی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1123601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =