ترس از آینده و نبود امنیت شغلی، سلامت روانی دانشجویان را تهدید می‌کند

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز معتقد است که ترس از امنیت شغلی و آینده شغلی، مشکلی فراگیر در میان دانشجویان است که سلامت روانی آنها را تهدید می‌کند.

علی عاشورنسب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که آسیب‌های روانشناختی دانشجویان در ۲ سال گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: برای مثال، نشست‌ها و کارگاه‌هایی برگزار شود و به دانشجویان آموزش داده شود که چگونه با شرایط جدید وفق پیدا کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان، نخبگان جامعه را تشکیل می‌دهد و به همین دلیل، باید به آن‌ها آموزش داده شود. در این راستا، لازم است که رسیدگی‌ها از سوی دانشگاه بیشتر باشد.

عاشورنسب با تصریح بر این که هم‌اکنون هراسی در دل دانشجو رخنه کرده که آینده کشور را تهدید می‌کند، گفت: دانشجویان امروز، در آینده مدیران کشور خواهند شد یا مثلا دانشجویان رشته حقوق، بدنه قضایی کشور را تشکیل می‌دهند. دانشجویانی که سلامت روانی ندارند، بر روی کل سیستم تاثیر منفی دارند.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز با اشاره به این که ترس از امنیت شغلی و آینده شغلی، مشکلی فراگیر در میان دانشجویان است که سلامت روانی دانشجویان را تهدید می‌کند، افزود: این ترس، دانشجویان را ناامیدی می‌کند و در نتیجه آینده کشور مورد تهدید است.

ناامیدی و ضعف در ۲ سال گذشته بین دانشجویان رواج پیدا کرده است

وی با تاکید بر این که متاسفانه در مدت این ۲ سال، ناامیدی و ضعف بین دانشجویان رواج پیدا کرده است، گفت: کاش مسئولان علاوه بر توجه به مشکلات مربوط به بازگشایی دانشگاه‌ها، به آسیب‌های روانشناختی دانشجویان هم توجه می‌کردند.

عاشورنسب در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان در این مدت دلزده شده‌اند، حتی مسیرشان را گم کرده‌اند. به نظر من، سردرگمی بزرگترین مشکل دانشجویان در شرایط کنونی است.

دبیر انجمن علمی حقوق دانشگاه شیراز با بیان این که انجمن علمی برای رفع این مشکل، فراخوان‌های دانشجویی داده است، اظهار کرد: استادان با انجمن همکاری داشته‌اند؛ اما انتظارمان این بود که خود مسئولان پیشگام باشند، نه این که موضوع از طرف انجمن مطرح و پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1128801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =