خروجی صدا و سیما برای کودکان تقریبا صفر / بچه‌ها خوراک خود را از ماهواره دریافت می‌کنند

محمد مسلمی عنوان کرد: در حال حاضر برنامه‌ کودک خوب نداریم و بچه‌ها خوراک خود را از ماهواره دریافت می‌کنند و این مسئله می‌تواند در آینده خطرناک باشد.

محمد مسلمی بازیگر و کارگردان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره فعالیت این روزهای خود اظهار کرد: در حال حاضر پیشنهاد سریال دو قلوها را دارم که یک مجموعه ۸۰ قسمتی به تهیه‌کنندگی مهدی بصری است که اگر کارها درست پیش برود حدود ۲۰ روز دیگر کار فیلمبرداری را آغاز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

انتقاد عمو پورنگ به نداشتن نوآوری در تولید برنامه‌های کودک / برنامه‌سازان متنوع‌تر عمل کنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارید برنامه عموهای فیتیله‌ای را ادامه دهید، گفت: واقعیت این است که باید از سوی شبکه نیز درخواست‌هایی برای ادامه این برنامه وجود داشته باشد اما تا کنون هیچ درخواستی وجود نداشته، ولی بنا داریم در یک مجموعه خصوصی برنامه‌ای با عنوان شهر کودک یا شهری برای بچه‌ها بسازیم که حدودا دو سالی است اتاق فکر آن تشکیل شده و دنبال این هستیم که شهری برای بچه‌ها بسازیم که در واقع شهری برای آرزوهای بچه‌هاست و به هر آنچه که فکر کنند می توانند به آن دست یابند، در این شهر طبیعتی وجود دارد که می‌توانند در آن کشاورزی کنند، شیر بدوشند، تخم مرغ جمع‌آوری کنند، درخت بکارند و در واقع به نوعی می‌توانند انواع شغل‌ها را در آن تجربه کنند.

مسلمی افزود: این شهر برای همه بچه‌ها اعم از ‌بچه‌های معلول، اتیسم، ناشنوا، نابینا و غیره است که بتوانند از آن استفاده کنند البته باید گفت که در سایر کشورها نیز شاهد چنین شهری برای بچه‌ها هستیم و می‌خواهیم که این ایده را در ایران نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بچه‌ها به برنامه‌های خارجی اهمیت بیشتری نشان می‌دهند، گفت: دلیل این مسئله این است که ما برنامه ایرانی نداریم، من نمی‌دانم سیاست آقای جبلی، مدیریت جدید صدا و سیما برای آینده چیست ولی می‌توانم بگویم که در حال حاضر در مرحله صفر قرار داریم یعنی برنامه‌ای نداریم که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم و بگوییم که قابل رقابت با سیار برنامه‌هاست.

بازیگر کشورمان ادامه داد: ما پیش‌تر تنها دو شبکه تلویزیونی داشتیم و برنامه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کردند اما در حال حاضر کاری را شاهد نیستیم که بتوانیم راجع به آن صحبت کنیم و به نوعی می‌توان گفت که تلویزیون در زمینه برنامه کودک هیچ خروجی ندارد و لازم است که در این زمینه خوراک داشته باشیم و راه‌حل آن می تواند تجمیع هنرمندان کودک باشد و نظر آنان و راه‌حل‌هایی که ارائه می‌دهند به شور گذاشته شود تا به یک نظر جمعی برسیم و بتوانیم برنامه‌های کودک تلویزیون را تقویت کنیم.

مسلمی عنوان کرد: در حال حاضر بچه‌ها خوراک خود را از ماهواره دریافت می‌کنند و این مسئله می‌تواند در آینده خطرناک باشد چرا که این گونه از دین و فرهنگ‌مان و از سلایق ایرانی بودن و اسلامی بودن دور خواهند شد و این مسئله بعدها نمود پیدا خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه ما در حال حاضر کار کارشناسی شده‌ای نمی بینیم که بخواهیم در مورد آن صحبت کرده یا آن را قضاوت کنیم، گفت: ما تاریخچه بسیار قوی داریم و در فرهنگ خود شخصیت‌ها و قهرمانان بسیار زیادی داریم که در حال حاضر هیچ کدام از این قهرمانان را در تلویزیون مشاهده نمی‌کنیم و متاسفانه قهرمان حال حاضر کودکان ما سیندرلا، اسپایدرمن و شخصیت‌های خارجی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =