باند ضدامنیتی قاچاق سلاح و مهمات در ماهشهر منهدم شد

فرمانده انتظامی استان خوزستان از انهدام باند ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات در شهرستان‌ ماهشهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار سیدمحمد صالحی با بیان اینکه با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و عملیاتی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خوزستان اعضای باند ضد امنیتی قاچاق سلاح و مهمات را در شهرستان‌ ماهشهر شناسایی کردند، اظهار داشت:‌ ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با همکاری پلیس ماهشهر طی عملیاتی ضربتی ضمن متلاشی کردن باند، چهار نفر عضو اصلی این باند را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید:

کشف۱۱۳ قبضه سلاح در ارتفاعات آذربایجان‌ غربی

وی افزود: در این عملیات 10 قبضه سلاح جنگی کلت کمری و کلاشینکف به همراه 447 فشنگ جنگی و شکاری، 18 تیغه خشاب جنگی و یک کیلوگرم موادمخدر صنعتی شیشه از آنها کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی با قاچاقچیان سلاح و برهم‌زنندگان امنیت عمومی قاطعانه برخورد میکند و اجازه جولان به آنها نخواهد داد.

50 استفاده‌کننده سلاح غیرمجاز در خوزستان دستگیر شدند

صادق جفعری چگنی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان نیز گفت: طی 72 ساعت گذشته قریب به 50 نفر از افرادی که با استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا و یا درگیری، موجب ایجاد ناامنی و نارضایتی مردم شده بودند، دستگیر شدند.این افراد در سطح استان دستگیر شده‌اند و ضمن ضبط سلاح آنان، همگی به زندان معرفی شدند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت شهروندان، گفت: دادگستری استان خوزستان در راستای تامین امنیت مردم استان، با هرگونه اقدامی که موجب ناامنی در جامعه شود، از جمله جرائم مرتبط با سلاح اعم از قدرنمایی، اخلال در نظم عمومی، ایراد ضرب و جرح در درگیری‌ها و یا نگهداری و استفاده از سلاح غیرمجاز، قاطعانه برخورد می‌کند و این افراد باید منتظر مجازات حبس بین دو تا 10 سال باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تصریح کرد: دارندگان سلاح مجاز نیز در صورتی که از سلاح خود به صورت غیرمجاز استفاده کنند، علاوه بر مجازات حبس، مجوز سلاح آنان باطل و اسلحه‌شان به نفع دولت ضبط می‌شود.

‌جعفری چگنی اضافه کرد: با توجه به نارضایتی‌‍‌های اجتماعی، بسیاری از مردم استان با هدایت بزرگان، معتمدین و متنفذین جامعه به «پویش نه به سلاح» پیوسته‌اند و امیدواریم با شکل گیری این پویش در میان مردم، شاهد کاهش چشمگیر جرائم مرتبط با سلاح در استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1137961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =