برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند/ صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی CWUR

برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲ معرفی شدند، دانشگاه آزاد اسلامی در این لیست توانسته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی (CWUR)  در زمینه سیاست، بینش راهبردی و خدمات مشاوره‌ای به دولت‌ها و دانشگاه‌ها در راستای بهبود نتایج آموزشی و تحقیقاتی فعالیت می‌کند. این نظام ارزیابی با هدف ارزیابی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۴ به ارزیابی هزار دانشگاه برتر از ۱۸ هزار دانشگاه جهان رسید.

از جمله شاخص‌های ارزیابی این رتبه‌بندی می‌توان به کیفیت آموزش (باسهم ۱۵ درصدی)، استخدام فارغ‌التحصیلان (با سهم ۱۵ درصدی)، کیفیت اعضای هیئت علمی (باسهم ۱۵ درصدی)، خروجی پژوهشی (باسهم ۱۵ درصدی)، تأثیرگذاری (باسهم ۱۵ درصدی)‌ و استناد (باسهم ۱۰ درصدی) اشاره کرد.

جدیدترین رتبه‌بندی CWUR در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲ امروز منتشر شد. در این رتبه‌بندی ۱۹ هزار و ۷۸۸ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت ۲ هزار دانشگاه به عنوان برتر معرفی شدند.

دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد و ماساچوست به ترتیب توانسته‌اند رتبه اول تا سوم جهان را در این لیست به خود اختصاص دهند.

در رتبه‌بندی ۲۰۲۳-۲۰۲۲ نظام ارزیابی CWUR، نام ۴۰ دانشگاه ایرانی به چشم می‌خورد. جزئیات رتبه کشوری و جهانی این دانشگاه‌ها در جدول زیر آمده است:

برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی شدند/ صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی CWUR

انتهای پیام/

کد خبر: 1138230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =