مرز خسروی برای سفر عتبات هنوز باز نشده است

در حالی که اخباری از بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران کاروان‌های عتبات منتشر شده، این موضوع هنوز به سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام‌ها ابلاغ نشده و در حال حاضر همه سفرهای زمینی از مرز شلمچه و مهران انجام می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در کنار مرز مهران و شلمچه برای ورود زائران زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات منتشر شده است و مسؤولان کرمانشاه نیز به برقراری سفرهای کاروان‌های زمینی عتبات از مرز خسروی از هفته آینده خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مرز خسروی از هفته آینده برای زائران باز می‌شود

با این وجود، سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عتبات هنوز بسته زیارتی برای تردد از مرز خسروی در نظر نگرفته و همه سفرهای زمینی به عراق از مرزهای مهران و شلمچه برنامه‌ریزی شده است؛ تا جایی که حتی به گفته صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت فعلا برای سفر زمینی به عتبات از مرز خسروی برنامه‌ای نداریم و ابلاغیه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

مرز خسروی از ابتدای شیوع کرونا به روی زائران بسته شد

با این وجود، سازمان حج و زیارت در تلاش است که با برقراری سفرهای زمینی عتبات از همه مرزهای ممکن، اعزام زائران را سهولت ببخشد. بر همین اساس، معاون عتبات سازمان حج و زیارت معتقد است که در صورت استقبال از سفرهای زمینی و نیاز به کاهش تجمع و تراکم جمعیت در مرزها، آماده اعزام زائران از مرز خسروی و حتی چذابه هستیم.

با توافق صورت گرفته با طرف عراقی، قرار است در مرحله نخست روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ زائر از طریق مرزهای زمینی به عراق اعزام شوند و به مرور زمان این تعداد به ۱۵ هزار نفر برسد که به نظر می‌رسد این اقدام برای سهولت در اعزام زائران اربعین از مرزهای زمینی باشد.

ثبت‌نام سفرهای زمینی به عتبات فقط در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت انجام می‌شود و افراد به صورت انفرادی یا با کاروان‌های غیرمجاز امکان تردد از مرزهای زمینی را ندارند. علاقه‌مندان به سفر زمینی عتبات می‌توانند تا نیمه شهریور در یکی از کاروان‌های موجود اقدام کنند و سفرها نیز تاکنون از مرز مهران (۷۵ درصد سهمیه اعزام روزانه) و مرز شلمچه (۲۵ درصد سهمیه روزانه) برنامه‌ریزی شده است.

تشرف زائران اربعین سال ۹۸ از مرز خسروی

مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای اصلی در تردد زائران اربعین است که امسال هم با برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، این مرز برای تردد زائران اربعین ۱۴۰۱ بازگشایی خواهد شد و امکانات زیرساختی مناسبی در آن پیش‌بینی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1145169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =