میزان افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 1402-1401 اعلام شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در محدوده‌ای مشابه با وزارت علوم خواهد بود که حتی کف آن در بعضی واحدها تا ۵ درصد کاهش می‌یابد و سقف آن نیز نهایتا ۳۸ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هرساله با نزدیک شدن به شروع نیمسال تحصیلی مهر، وزارت علوم و دانشگاه‌های بزرگ مثل دانشگاه آزاد اسلامی نرخ جدید افزایش شهریه دانشجویی را اعلام می‌کنند. چند روز پیش بود که وزیر علوم از افزایش 20 تا 40 درصدی شهریه نیمسال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های دولتی خبر داده بود.

سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی در محدوده‌ای مشابه با وزارت علوم خواهد بود که حتی کف آن در بعضی واحدها تا ۵ درصد کاهش می‌یابد و سقف آن نیز نهایتا ۳۸ درصد است و از ۴۰ درصد فراتر نخواهد رفت. مقدار دقیق افزایش شهریه دانشجویان در روزهای پیش رو و در ایام ثبت‌نام اعلام خواهد شد.

به گفته وی، میزان افزایش شهریه دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند دانشجویان ایرانی محاسبه می‌شود و تفاوتی در این مقدار وجود نخواهد داشت.

آقامیری عنوان کرد: هم‌اکنون حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مشغول تحصیل هستند. برنامه‌هایی را برای افزایش جذب دانشجویان غیرایرانی آغاز کرده‌ایم که بر اساس آن پیش‌بینی می‌کنیم تعداد دانشجویان خارجی در واحدهای استان تهران با افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی به عدد 10 هزار نفر برسد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1152917

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =