واگذاری خوابگاه به دانشجویان چه شرایطی دارد؟

دانشگاه‌ها بر اساس آیین نامه «اداره خوابگاه‌های دانشجویی» با شرایط خاص، به دانشجویان خوابگاه ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، خوابگاه از جمله خدمات رفاهی دانشگاه‌ها است که دانشجویان بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. این شرایط بر اساس آیین نامه «اداره خوابگاه‌های دانشجویی» مشخص می‌شود که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.

ایسکانیوز در نظر دارد قوانین و شرایط ارائه خوابگاه، اسکان دانشجویان و غیره را در آستانه آغاز نیمسال تحصیلی 1401-1400 بررسی کند. در ادامه شرایط واگذاری خوابگاه و نحوه اسکان دانشجویان آورده شده است.

شرایط واگذاری خوابگاه و نحوه اسکان

شرایط ارائه خوابگاه‌ در دانشگاه‌ها متفاوت است و بر اساس ظرفیت خوابگاه‌های هر دانشگاه، به برخی دانشجویان خوابگاه ارائه می‌شود. دانشجویان در گام اول برای دریافت خوابگاه لازم است به صورت حضوری به اداره خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه مراجعه کنند. بر اساس ماده سوم آیین نامه «اداره خوابگاه‌های دانشجویی»، دانشجویان واجد شرایط اسکان  لازم است در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به اداره امور خوابگاه‌ها مراجعه کرده و با ارائه برگ انتخاب واحد همان نیمسال، مجوز لازم برای خوابگاه‌ را دریافت کنند.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که دانشجو موظف بوده برای اسکان در خوابگاه تعهد محضری مربوط به صندوق رفاه دانشجویان را ارائه کند.

برخی از شرایطی که دانشجویان برای دریافت خوابگاه باید داشته باشند در این آیین‌نامه آورده شده است. به عنوان مثال به دانشجویان شاهد و ایثارگر، دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیماری صعب العلاج /خاص دانشجو یا بستگان درجه یک وی و همسر سرباز بر اساس اطلاعیه‌ها و ظرفیت دانشگاه، خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

 امکان اسکان در خوابگاه برای دانشجویان ممتاز آزمون سراسری، نفرات اول تا سوم آسیا و جهان و نفرات اول کشوری مسابقات یا المپیادهای (علمی ،فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی)، فرزندان کارکنان دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد، بر اساس امکانات رفاهی دانشگاه نیز به این دانشجویان خوابگاه تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1153422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =