راهکارهایی برای ضد سرطان شدن بدن

سرطان بیماری وحشتناکی است که همه از آن فراری هستند. برای پیشگیری از سرطان راههای وجود دارد که رعایت آنها تا حد زیادی کمکتان خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طبقِ گزارش سازمان بهداشت جهانی ۳۰ تا ۵۰ درصد از موارد سرطان قابل پیشگیری هستند؛ در واقع سرطان درمان قطعی ندارد اما راهکار های زیادی برای پیشگیری از آن وجود دارد. در این قسمت چندین راه علمی برای این که بدن تان را ضد سرطان کنید؛ آورده شده است. برای اطمینان از سلامتی خود و اطرافیان تان هرگز این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

درد شانه علامت هشداردهنده سرطان سینه

فعال باشید و حرکت کنید

بدون شک ورزش عامل مهمی در پیشگیری از سرطان است. اگرچه تغییر رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ایده بسیار خوبی است؛ اما شروع یک برنامه ورزشی منظم نیز بسیار مفید خواهد بود. در واقع ورزش به کاهش وزن کمک کرده و مانع از اضافه وزن و بی تحرکی می شود و سلامت بدن را در امان نگه میدارد. مطالعات زیادی نشان داده است که اضافه وزن و چاقی احتمال ابتلا به سرطان های پروستات، دهانه رحم، کلیه، سینه، کبد، تخمدان، مری، روده بزرگ و کیسه صفرا را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

مراقب چاقی و اضافه وزن باشید

حفظ وزن سالم یکی از راه های کلیدی برای پیشگیری از سرطان است. اکثر ما تصور می کنیم که سلول های چربی فقط برای ذخیره انرژی استفاده می شود؛ اما در واقع از نظر متابولیکی فعال هستند؛ یعنی آن ها هورمون ها و سایر مواد شیمیایی را تولید می ‌کنند که بر سیستم ایمنی بدن و توانایی آن برای مبارزه با بیماری ها تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین اضافه وزن مانع از عملکرد درستشان خواهد شد.

از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

کرم ضد آفتاب تا حد زیادی از پیشگیری از سرطان کمک می ‌کند. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌ کنند که بدون توجه به هرگونه آب و هوایی؛ حتما ازضد آفتاب استفاده کنید. در واقع تابش اشعه خورشید به مرور زمان علاوه بر این که به پوست آسیب می زند؛ احتمال سرطان پوست را نیز افزایش خواهد داد.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سالم و مغذی و سرشار از سبزیجات می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. سبزیجات علاوه بر این که مملو از ترکیبات مفید هستند؛ از بدن در برابر آسیب نیز محافظت خواهند کرد و تولید سلول های سرطانی را مختل می کنند. از طرفی حاوی فیبر بالایی هستند که خطر ابتلا به سرطان سینه را هم کاهش می دهند.

سیگار را ترک کنید

در واقع سیگار با انواع مختلفی از سرطان ها از جمله سرطان ریه، دهان، گلو، حنجره، لوزالمعده، مثانه، دهانه رحم و کلیه مرتبط است؛ حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار هم ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش دهد؛ بنابراین با قطع مصرف سیگار تا حد زیادی از ابتلا به سرطانِ خود و اطرافیان تان پیشگیری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =