توصیه‌های طب سنتی برای مقابله با آنفلوآنزا / گیاه پونه و ختمی در درمان سرفه‌های کهنه موثر است

یک متخصص طب سنتی گفت: یکی از بهترین راهکارهایی که در این فصل به درمان و پیشگیری بیماری‌ها کمک می‌کند، مصرف مایعات فراوان است زیرا در این فصل افراد مایعات کمتری مصرف می‌کنند؛ در صورتی که بدن همچنان به آب نیاز دارد.

سما سادات اکبری نامقی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درباره راهکارهایی برای درمان و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا در طب سنتی اظهار کرد: سردی هوا از جمله عوامل زمینه ساز این بیماری است و یکی از بهترین راهکارهایی که در این فصل به درمان و پیشگیری بیماری‌ها کمک می‌کند، مصرف مایعات فراوان است زیرا به محض اینکه هوا سرد می‌شود افراد مایعات کمتری مصرف می‌کنند؛ در صورتی که بدن همچنان به آب نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی باید و نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

او با تاکید بر اینکه در طب سنتی اولین کاری که نیاز است صورت بگیرد، مزاج شناسی است،‌ گفت: یکی دیگر از راه‌های پیشگیری از آنفلوآنزا افزایش ایمنی بدن است. همچنین مصرف ویتامین c یکی از راه‌های موثر خواهد بود، چهارتخم خود یکی از منابع اصلی ویتامین c است که در پیشگیری بسیار موثر است و ایمنی بدن را بالا می برد. 

این متخصص طب سنتی بیان کرد: همچنین روغن مایع‌های گیاهی از جمله روغن دارچین، بادام تلخ نیز کمک‌رسان خواهند بود و اینکه بعضی افراد گمان می‌کنند با مصرف گرمی ایمنی بدن افزایش می‌یابد اشتباه خواهند کرد زیرا هر دارویی برای یک مزاجی استفاده می‌شود و متاسفانه افراد در مصرف داروهای گیاهی به این موضوع توجه نمی‌کنند، اما به صورت عمومی گیاهانی چون بارهنگ، تخم شربتی، خاکشیر از جمله گیاهان رطوبت رسان هستند که باعث خروج عفونت‌های ناشی از آنفولانزا می‌شوند.

توصیه‌های طب سنتی در زمان ابتلا به بیماری آنفولانزا

اکبری افزود: زمانی که فرد به آنفلوآنزا مبتلا باشد باید برای درمان بازهم متناسب به مزاج داروهای گیاهی را مصرف کند، به عنوان مثال برای فردی که مزاج سردی دارد آویشن مناسب است اما مصرف همین دارو در فردی که مزاج گرم دارد سبب ایجاد التهاب خواهد شد. همچنین برای درمان آبریزش بینی باید مغز  و سرفه و بدن درد باید بدن گرم شود ،‌بنابراین سیستم دارویی آن فرق می‌کند، اما نسخه عمومی سنتی که برای این افراد توصیه می‌شود، دمنوشی ترکیبی از تاج خروس، ختمی، آویشن و بونه است.

درمان سرفه‌های کهنه بعد از بهبودی

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه این افراد باید به متخصص مربوطه مراجعه کنند،‌گفت: افرادی که به صورت بی رویه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند، بیشتر درگیر سرفه‌های کهنه خواهند شد. این خشک کننده‌ها عفونت را خشک می کند اما حدود ۳۰ درصد از این عفونت در بدن این افراد می ماند بنابراین این داروها نباید پشت سرهم مصرف شود.

او تصریح کرد: یکی از بهترین گیاهانی که در زمینه درمان سرفه‌های کهنه موثر است، برای  افراد سرد مزاج گیاه پونه و گرم مزاج گیاه ختمی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =