تولید پاک‌کننده گیاهی سازگار با طبیعت توسط محققان دانشگاه آزاد قم

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: سوپرپاک‌کننده‌ اکسیرا در تماس با دست مصرف کننده به علت پایه گیاهی، سبب بروز حساسیت پوستی نخواهد شد، محدودیت مصرف ندارد و کاملا با طبیعت سازگار است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز شناسایی حلال مناسب برای پاک‌کردن انواع لکه‌ها از سطوح مختلف‌ مسئله‌ای است که اگر به درستی انجام نشود ممکن‌ است لکه‌ها را ماندگار سازد. از این رو تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم، در اقدامی نوآورانه، موفق به ساخت حلالی شدند که از قدرت پاک‌کنندگی انواع لکه‌ها روی سطوح مختلف برخوردار است. فاطمه‌ نجفی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت کیمیافناوران نواندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با نحوه شکل‌گرفتن این ایده نوآورانه اظهار کرد: ایده اولیه این محصول با مشاهده مشکلات زیاد در رفع لکه‌ها از سطوح‌ مختلف به وجود آمد. در واقع در بسیاری از مواقع حلال‌هایی که برای زدودن لکه‌ها از سطوح مختلف استفاده می‌شود منجر به آسیب‌رساندن به سطح‌ و یا در تماس با دست مصرف‌کننده سبب ایجاد حساسیت پوستی می‌شود.
وی با بیان اینکه برای زدودن انواع لکه‌ لازم است از حلال‌های متفاوتی استفاده شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با خواص حلال‌های متفاوت قادر به انتخاب حلال‌ مناسبی را برای رفع لکه‌ها نیستند. این امر موجب ماندگاری لکه و یا آسیب‌ به سطح خواهد شد و خساراتی را نیز برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. درنتیجه ما به سمت تولید حلالی حرکت کردیم که به یکباره قادر به حل تمامی این مشکلات باشد.

نجفی در رابطه با تمایز این محصول با نمونه‌های خارجی خود بیان‌کرد: این محصول از قابلیت‌ لکه‌بری از بسیاری از سطوح بدون آسیب رساندن به سطح برخوردار است. علاوه‌براین سوپرحلال پاک‌ کننده اکسیرا می‌تواند انواع لکه‌ها مانند رنگ روغن، چربی، انواع چسب، لاک، آدامس و... در خود حل کند و از سطح بزداید.
 
او تاکیدکرد: این مایع در تماس با دست مصرف کننده به علت پایه گیاهی، سبب بروز حساسیت پوستی نخواهد شد، محدودیت مصرف ندارد و کاملا با طبیعت سازگار است؛ این در حالی است که نمونه‌های دیگر محلول‌های پاک‌کننده، منحصر به یک‌ نوع لکه‌ و سطح هستند و مصرف آن‌ها ممکن است برای مصرف‌کننده حساسیت‌های پوستی به دنبال داشته باشد. علاوه‌براین قیمت‌ نهایی این محصول نسبت‌ به نمونه‌های موجود در بازار پایین‌تر است. همچنین اکسیرا بسیاری از لکه‌های قدیمی را نیز به آسانی پاک‌ می‌کند.
 
این دانشجوی رشته شیمی آلی، یکی از عوامل موفقیت در این ایده را استفاده از تجارب اساتید دانست و عنوان کرد: وجود روحیه کارگروهی در افراد تیم، پشتکار و عدم ناامیدی از بروز شکست در کار نیز سرعت پیشرفت پروژه‌ را چند برابر کرد. البته در ابتدا به علت عدم وجود ماده مورد نظر، پروژه با بن‌بست مواجه شد. اما با تلاش بی‌وقفه‌ اعضای گروه، ماده‌ جدیدی جایگزین ماده قبلی شد که نسبت به آن از عملکرد بهتری برخوردار بود.
 
وی با بیان اینکه این محصول اکنون به مرحله تجاری سازی رسیده است، اظهار کرد: از ابتدای شروع این پروژه تا به امروز حمایت‌های زیادی از شرکت‌ نوپای ما توسط مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قم صورت گرفت. این حمایت‌ها به انبوه‌سازی سوپرپاک‌کننده اکسیرا منجر شد و اکنون نیز در مرحله بازاریابی آن هستیم.
 
او در پایان در رابطه ما میزان تسهیلات پژوهشی دریافت شده برای تولید این محصول تشریح کرد: شرکت کیمیا فناوران نواندیش از دانشگاه تا کنون یک میلیارد ریال تسهیلات پژوهشی دریافت کرده است. درواقع سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حمایت از دانشجویان‌ فناور، توسعه مراکز رشد و سراهای نوآوری، سبب به وجود آمدن زیرساخت‌ مناسبی برای فعالیت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها شده است.
فاطمه دده‌بیگی
انتهای پیام/
کد خبر: 1158670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      محصول فوق العاده ایه توصیه میکنم