حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجاری سازی محصولات فناورانه

آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نظرآباد با حضور حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، حسین  کلانتری در مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نظرآباد گفت: اساس رشد و توسعه هر کشور تحقیق و پیشرفت است و پژوهش بهاشتغال و پیشرفت کشور می انجامد آنچه امروز از طرف دشمن مورد هجمه قرار گرفته، همین پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی است و باید به خوبی تبیین شود.

وی افزود: دانشگاه باید به سمت دانشگاه کارآفرین و مهارت محور حرکت کند بنابراین نفس مرکز رشد در این زمینه بعنوان زیست بوم فناوری بسیار اهمیت دارد و این مرکز به عنوان اولین نقطه مراجعه صاحبان ایده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به حمایت از ایده های برتر بیان داشت: مرکز رشد با ارائه امکانات، شرایط و فضا از شرکت ها و ایده ها حمایت می کند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از شرکت ها، کارخانجات، امکانات استان به جهت نزدیکی به تهران بهره لازم را کسب کند.

کلانتری تاکید کرد: با سیاست گذاری مناسب در جهت سرمایه گذاری برای تجاری سازی محصولات می توان از شرکت های دانش بنیان حمایت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد موسوی امام جمعه نظرآباد نیز با اشاره به جایگاه علم بیان داشت: علم قدرت است و دانشگاه مسیر رشد و شکوفایی علمی است و محیط دانشگاه بایستی محیط علمی باقی بماند و همچنین با صنعت ارتباط داشته باشد. پیوند علم و صنعت در قالب مرکز رشد میسر است و هم افزایی دانش اساتید و دانشجویان در ارتقاء سطح علمی مثمر ثمر خواهد بود.

حسین بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد نیز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اسباب قدرتمندی نظام پیشروی علم است که  تولید علم بر عهده دانشگاه ها است و همچنین می بایست در دانشگاه ها به تبیین واقعیت ها و دستاوردهای انقلاب پرداخته و جوانان را نسبت به این مسائل آگاه کرد.

 سید عباس صارمی حصاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد نیز با ارائه گزارش به تشریح راه اندازی مرکز رشد در این دانشگاه پرداخت.

در ادامه با بازدید از هسته ها و شرکت های فناور و همچنین گفتگو با صاحبان ایده، مرکز رشد واحدهای فناور وابسته به واحد کرج افتتاح شد.

در حاشیه این مراسم نیز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تعداد 300 جلد کتاب از سوی کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد و 100 جلد کتاب از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به کتابخانه عمومی شهرستان نظرآباد اهداء شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =