تصمیم اشتباه محیط زیست برای انتقال پیروز به توران/ یوز ایرانی نمی‌تواند به طبیعت بازگردد

معماریان گفت: از همان ابتدا با انتقال یوزپلنگ به توران مخالف بودم زیرا آنها نیاز به مراقبت ویژه و ۲۴ ساعته دارند و انتقال پیروز به توران اشتباه است.

ایمان معماریان دامپزشک و کارشناس حیات وحش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،  درباره وضعیت فعلی پیروز یوزپلنگ ایرانی اظهار کرد: هزینه‌ای که محیط زیست برای نگهداری پیروز اعلام کرده است یعنی همان ۱۰۰ میلیون در ماه، غیر منطقی است، مگر اینکه جزئیات دیگری برای نگهداری آن در نظر گرفته باشند.

بیشتر بخوانید:

رئیس محیط زیست پردیس به دریافت رشوه متهم شد

او با بیان‌ اینکه هزینه نگهداری یک یوز خیلی کمتر از ۱۰۰ میلیون در ماه خواهد بود، گفت: اگر تمامی هزینه‌ها از جمله واکسیناسیون، تغذیه، مربی، مکمل‌ها را در نظر بگیریم به این مبلغ نخواهد رسید.

معماریان درباره انتقال پیروز به توران، بیان کرد: از همان ابتدا با انتقال یوزپلنگ به توران مخالف بودم زیرا آنها نیاز به مراقبت ویژه و ۲۴ ساعته دارند و انتقال پیروز به توران اشتباه است.

این کارشناس حیات وحش عنوان کرد: این گونه‌ها ارزشمند هستند و ممکن دچار مشکلاتی شوند،‌ بنابراین نیاز است که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و افراد متخصص به آن دسترسی داشته باشند که در توران این امکانات فراهم نیست.

معماریان درباره انتقال پیروز به حیات وحش طبیعی، گفت: پیروز باتوجه به شرایط فعلی به هیچ عنوان نمی‌تواند به طبیعت منتقل شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1161788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =