چالشِ کنکور برای دانش‌آموزان دوازدهمی/ برگزاری کنکور تعیین‌کننده میزان سواد داوطلب نیست

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه امسال برای برگزاری کنکور به شکل جدید ابهام ایجاد شده است، گفت: هنوز دانش آموز پایه دوازدهم را به اتمام نرسانده باید در آزمون شرکت کند. در حالی که حدود ۴۰ درصد کنکور از پایه دوازدهم است!

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها داوطلبان کنکوری در حال تلاش و مرور آموخته‌های خود برای شرکت در مرحله نخست کنکور هستند، چون بر اساس اظهارات حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. حال با توجه به اینکه در سالجاری برای نخستین بار کنکور به شکل دو مرحله‌ای برگزار می‌شود روند مطالعات دانش آموزان و تسلط آنها بر مباحث علمی جای تامل دارد.

عدالت آموزشی در کشور فقط از لحاظ کمی ایجاد شده است/ اعمال تغییرات در کنکور یک گام رو به جلو تلقی می‌شود

مهناز سادات فرزانه، مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه درباره میزان آمادگی داوطلبان کنکوری برای شرکت در مرحله نخست آزمون به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: اغلب دانش آموزان برای شرکت در کنکور آماده هستند. هرچند هنوز دانش آموز پایه دوازدهم را به اتمام نرسانده و حدود ۴۰ درصد سوالات کنکور هم  از پایه دوازدهم طرح می شود. با این تفاسیر این نوع کنکور تعیین کننده میزان سواد دانش آموز نیست.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه افزود: شیوه جدید برگزاری کنکور برای داوطلبانی که درسشان به اتمام رسیده و نتایج کنکور سال گذشته به دلخواهشان نبوده می‌تواند موثر باشد، اما برای دانش آموزان محصل ابهام به دنبال دارد.

وی درباره میزان آمادگی داوطلبان برای شرکت در کنکور تاکید کرد: دانش آموزان برای شرکت در کنکور آماده هستند، اما میزان آمادگی برای حضور در جلسه آزمون متناسب با دروس مورد مطالعه شده باید از طریق برگزاری آزمون مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر مدرسه متوسطه دوره دوم سما ۲ دخترانه با بیان اینکه برای شرکت در کنکور اصلا به دنبال شرکت بیش از حد دانش آموزان در کلاس کنکور و مطالعات خارج از برنامه ریزی‌های انجام شده نیستیم، ادامه داد: برای دانش آموزان شرکت در کلاس کنکور جزو برنامه‌های اصلی محسوب می‌شود و آنها مطابق با برنامه به تحصیل می‌پردازند هیچ برنامه مضاعف برای داوطلبان اعمال نمی‌شود و دانش آموزان مطابق با برنامه کلاسی خود پیش می‌روند.

فرزانه تاکید کرد: امسال برای برگزاری کنکور به شکل جدید ابهام ایجاد شده است. با این تفاسیر در سال‌های آینده این ابهام برای دانش آموزان محصل وجود دارد. برای مثال وقتی دانش آموز نیمی از کتاب را مطالعه کرده نمی‌توان انتظار داشت در کنکور شرکت کند. این شیوه برگزاری آزمون برای داوطلبانی که در خرداد سال گذشته تحصیلشان به اتمام رسیده می تواند مناسب باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1166535

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =