اعلام زمان ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی/ ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی به رئیس جمهور درباره سند تحول آموزش و پرورش نامه نوشتند

«ارائه بسته حمایتی به مادران دانشجو، قرنطینه دانشجویان دارای علائم بیماری آنفولانزا، اعلام زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «برگزاری نشست ۵۷ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا و آغاز ثبت‌نام اعتکاف دانشگاهیان» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

واکنش تشکل‌ها به اهانت مجله شارلی ابدو/ دفاتر بسیج دانشجویی برای همکاری با دولت در حوزه مسکن اعلام آمادگی کردند

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «اعتراض برخی دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به اجرای سند ۲۰۳۰، برگزاری نشست عهد فرماندهان نواحی بسیج دانشجویی و حمایت نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از مادران دانشجو» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ چهارم دی ماه آورده است:   

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

نامه ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی به رئیس جمهور درباره سند تحول آموزش و پرورش دولت

بیش از ۹۰ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسرکشور درباره سند تحول آموزش و پرورش دولت به آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نامه‌ای نوشتند.

در این نامه مطرح شده است: «متأسفانه در سند تحول یا به تعبیری انتظارات از آموزش و پرورش، رسوخ نگاه جریان نفوذ برای از هم پاشیدن نظام تعلیم و تربیت و تکمیل پروژه جهانی سازی آموزش دیده می شود. واسپاری امر تربیت رسمی و عمومی کشور به بازار آزاد و ناایمن ساختن مدارس از آفت اختلافات طبقاتی و ترویج نگاه اقتصادی به امر مردمی و همگانی تعلیم و تربیت، گزاره خطرناکیست که عواقب جبران ناپذیری من جمله، طبقاتی شدن آموزش و تضعیف نقش مدرسه در ایجاد همبستگی های اجتماعی خواهد داشت و البته در تعارض جدی با اصول ۳، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی، مبنی بر تکلیف دولت در ارائه و تامین رایگان آموزش عمومی در سطح کشور است. آنچه در سند تحول دولت مردمی قید شده است، اتفاقاً سعی دارد در لفافه، استضعاف دولت در تحقق اهداف فوق را فریاد بزند.» 

در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان شده است: «در پایان لازم است چند نکته را متذکر شویم. دولت جنابعالی می تواند مشی دولت‌های گذشته در بی اعتنایی به حرف دلسوزان کشور و انقلاب را طی کند و می تواند با تأمل بر تذکرهای دلسوزانه متخصصین امر، عمل خود را دائما تصحیح کنید. جریان نفاق، برای تطهیر خود، می تواند همه بندهای سیاستگذاری را در سند دولت، انقلابی بنویسد تا تنها یک خط مدنظر خود را در دل آن جای دهد. به جنابعالی درباره اطرافیان‌تان بابت این امر تذکر می دهیم. این امر یا از نفوذ یا از فکر زاویه‌دار با انقلاب ناشی شده است، لذا لازم است پالایش جدی در بعضی از اطرافیان را در دستور کار قرار دهید. اجرایی سازی اهداف سند آموزش ۲۰۳۰ با شعارهای انقلابی، انحراف بزرگیست که لازم است بی درنگ نسبت بدان بازنگری کنید.»

برگزاری نشست عهد مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور

چهارمین نشست عهد فرماندهان نواحی بسیج دانشجویی سراسر کشور با هدف هم افزایی و همفکری با محوریت راهیان نور و جهاد تبیین در حال برگزاری است.

گفتنی است که در این نشست به نقشه راه بسیج دانشجویی در عرصه جهاد تبیین و راهیان نور و همچنین سایر فعالیت‌های سازمان بسیج دانشجویی به ویژه راهیان پیشرفت پرداخته می‌شود.

ارائه بسته حمایتی سیسمونی به مادران دانشجو

 نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند ملی ازدواج دانشگاهیان با همکاری معاونت فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای نخستین طرح ملی ایران جوان با هدف تکریم زوج‌های دانشجوی دارای فرزند با عنوان «دردانه» در دانشگاه‌های سراسر کشور را آغاز کرد.

گفتنی است دانشجویان واجد شرایط می‌توانند جهت اطلاع از جزئیات بیشتر طرح و شرایط ثبت نام به سامانه https://ezdevaj.nahad.ir/ بخش دردانه مراجعه کنند.

نشست ۵۷ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا برگزار شد

 نشست ۵۷ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا با محوریت «وجه ممیز اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان، معرفی تفکر بنیادی جمهوری اسلامی در اروپا است» برگزار شد.

در این بیانیه این نشست بیان شده است: « کارویژه انجمن اسلامی دانشجویان، ارتقا سطح اعتقادی و فکری خود اعضا و اثرگذاری بر محیط است؛ اما وجه ممیز انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، معرفی تفکر بنیادی و مرکزی جمهوری اسلامی(پیوند و ارتباط جمهوریت و اسلامیت) است که بایستی بدان اهتمام ورزید. همچنین در حال حاضر به روز رسانی انجمن های اسلامی با حفظ اصول و مبانی لازم است.»

در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: «ما بر تداوم فعالیت علمی تشکیلات و اجتناب از تغافل نسبت به پیشرفت علمی به واسطه فعالیت دینی و سیاسی و نیز تقدیر از همایش علمی ICRE-۲۰۲۳ که توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار شده؛ تاکید داریم.»

حوزه صنفی_دانشجویی 

دانشجویان دارای علائم آنفولانزا قرنطینه می‌شوند

محمدعلی زارع چاهوکی مدیر کل امور خوابگاه‌ها دانشگاه تهران بیان کرد که با توجه به موج هشتم کرونا و افزایش بیماری آنفولانزا، دانشجویان که علائم سرما خوردگی دارند از سایر دانشجویان جدا شده و در اتاق‌هایی مجزا قرنطینه می‌شوند. 

وی  عنوان کرد که پزشکان حاضر در مرکز بهداشت و درمان دانشگاه به صورت رایگان این دانشجویان را ویزیت کرده و به آنان خدمات پزشکی می‌دهند.

ثبت نام اعتکاف دانشگاهیان سراسر کشور آغاز شد

ثبت نام اعتکاف دانشگاهیان با توجه به آغاز ماه مبارک رجب و ایام البیض و با تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشگاهیان مبنی بر استفاده از این فرصت معنوی، آغاز شد.

براساس اعلام نهاد رهبری در دانشگاهها جامعه دانشگاهی شامل استادان و دانشجویان و کارکنان می توانند جهت حضور در اعتکاف دانشگاهیان به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خود مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

زمان ثبت نام وام های دانشجویی برای نیمسال دوم تحصیلی اعلام شد

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم بیان کرد که ثبت نام وام‌های دانشجویی از ۲۱ مهر ماه آغاز شد و دانشجویان تا ۱۶ آذر ماه سال جاری فرصت داشتند برای ثبت نام اقدام کنند.

همچنین وی تصریح کرد که دانشجویانی که تا ۱۶ آذرماه نسبت به ثبت نام اقدام کرده بودند حدود ۵۵۰ میلیارد تومان در چارچوب قوانین و مقررات تقاضای وام داشتند این وام‌ها شامل وام‌های تحصیلی، شهریه، ضروری و ودیعه مسکن می‌شود که بالای ۹۰ درصد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1167964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =