پاسخ وزارت بهداشت به گلایه برخی رزیدنت‌ها/ سخت‌گیری بیمارستان‌ها برای دستیاران باردار را پیگیری می‌کنیم

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت نسبت به گلایه رزیدنت‌های مادر و باردار در زمینه سخت‌گیری بیمارستان‌ها واکنش نشان داد.

غلام رضا حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  با بیان اینکه مدت زمانی است که برای اجرای قانون «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» قرارگاهی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده و در حال فعالیت است، اظهار کرد: حمایت از دانشجویان متاهل دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه اصلی این قرارگاه است.

بی‌توجهی به وضعیت رزیدنت‌های باردار؛ یا انصراف بدهید یا تحمل کنید/ پنهان‌ کردن بارداری از ترس!

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت برای رسیدگی به دانشجویانی که متاهل هستند یا قصد فرزندآوری دارند، چه تمهیداتی در نظر دارد، گفت: این موضوع در دستورالعمل فعالیت این وزارتخانه قرار دارد. در این راستا مادرانی که فرزند کمتر از 2 سال دارند یا در دوران تحصیل، متاهل می‌شوند، روند انتقالی آنان و جا به جایی و تسهیلاتی را بگیرند، در اولویت هستند. 

دبیر شورای عالی برنامه ریزی معاونت آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: البته تسهیلاتی که در اختیاران دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار می‌گیرد، بر اساس قوانین به تصویب رسیده است.

حسن‌زاده درباره برخی گلایه‌ها و نارضایتی‌های دانشجویان باردار یا متاهل یا دارای فرزند مبنی بر سختگیری در بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی عنوان کرد: امکان دارد که مواردی رخ دهد. بنابراین برای حل این مشکل، دانشجویان موارد خاص و محدود را اطلاع دهند، ما به طور قطع برای رفع آن پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد. 

گفتنی است؛ ایسکانیوز در گزارش‌های مختلف به بررسی مشکلات دستیاران تخصصی و کارورزان خانم که متاهل و مادر بودند؛ پرداخته است.

آنان از مشکلاتی مانند «فشار بالای کار، حضور در شیفت‌های طولانی، جدایی طولانی مدت در روز از فرزند خردسال، همکاری نکردن مسئولان با دانشجویان باردار و مشکلات مربوط به شیردهی به کودکان»  گلایه داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1169298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =